۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های آذربایجان‌غربی برف‌روبی شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان طی شبانه روز گذشته برف روبی شد تا مسیرهای مواصلاتی امکان ارائه خدمت به مسافران داشته باشند.

ایرج دست نشان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت جوی و تردد در برخی محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی به قدری برفی و کولاک بود که خودروها نمی‌توانستند به راحتی و بدون زنجیرچرخ تردد کنند.

وی افزود: با ورود راهداران در این محورهای مواصلاتی نزدیک به ۲۰۰ خودرو گرفتار برف در شبانه روز گذشته آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه کولاک برف در محور خوی به چالدران همچنان ادامه دارد، افزود: بیش از ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی برف روبی شده و این عملیات همچنان در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به آمار عملیات راهداری زمستانی در محورهای اصلی استان در چهارمین روز از زمستان ۱۴۰۲ گفت: تعداد ماشین آلات درگیر در عملیات برف روبی ۳۰ دستگاه است که با ۴۰ نفر از راهداران این عملیات برف روبی انجام شده است.

دست‌نشان با بیان اینکه میانگین مدت زمان بارش برف استانی حدود ۶۰ ساعت برآورد شده است، ادامه داد: در این عملیات ۲۳۰ تن شن و ماسه مصرف شده است.

به گزارش ایرنا، با توجه به برودت هوا تمامی مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه شهری و روستایی برخی شهرستان‌های برفی دیروز و امروز به صورت غیرحضوری و آموزش در بستر شاد انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha