۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85333716
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار رباط کریم: درس‌های حماسه ۹ دی باید تبیین شود

رباط کریم - ایرنا - فرماندار شهرستان رباط کریم ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: درس و پیامدهای حماسه نهم دی با توجه به نیازهای امروز جامعه اسلامی باید تبیین شود.

به گزارش ایرنا، امید احمدی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی که در فرمانداری رباط کریم برگزار شد، با اشاره به بزرگداشت روز بصیرت و سیزدهم دی ماه سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر مشارکت گسترده همه آحاد جامعه در ویژه برنامه های این ۲ رویداد مهم تاکید کرد.

وی از ۹ دیماه به عنوان حماسه فراموش نشدنی یاد کرد و افزود: حضور مردم همواره توانسته انقلاب اسلامی را در تمام عرصه ها از جمله تحریم و جنگ های روانی دشمن بیمه کند و ما مسئول هستیم که این حضور مردم را در صحنه نگه داریم.

این مسئول با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم مهم ۹ دی روز بصیرت و سیزدهم دی ماه سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: آنچه همواره مورد تاکید و انتظار است حضور گسترده و پررنگ و با شکوه و حماسی در این ۲ مراسم بزرگ و معنوی و بر همه ما تکلیف است این مراسم را با شکوه و با جلوه خاصی برگزار کنیم.

در پایان این جلسه پس از گفت وگو و تبادل نظر و بیان پیشنهادات حاضرین همزمان با ۹ دی ماه مجلس گرامیداشتی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر رباط کریم برگزار خواهد شد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ و به دنبال آن ادعای تقلب برخی از کاندیداها، برخی به حمایت از آنها موجی از اعتراض‌ها در نقاط مختلف کشور به راه انداختند، در این زمان برخی از مخالفان داخلی و خارجی نظام، از این فرصت بدست آمده استفاده کرده و کشور را به مدت چند ماه به آشوب و اغشاش کشاندند.

این اغتشاشات بعد از چندین ماه نهایتا در ماه محرم و روز عاشورا به هتک حرمت نسبت به امام حسین (ع) و مقدسات اسلامی انجامید و موجبات برانگیخته شدن احساسات مذهبی و نارضایتی مردم را داشت، که در پاسخ به این هتک حرمت‌ها و اعلام بیزاری از فتنه‌گران در روز ۹ دی به راهپیمایی پرداختند.

شهرستان رباط کریم در جنوب غربی استان تهران با سه شهر رباط کریم، پرند و نصیرشهر با جمعیت نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha