۵ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85333876
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توزیع ۸۸ هزارتن کود شیمیایی در همدان

۵ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85333876
توزیع ۸۸ هزارتن کود شیمیایی در همدان

همدان- ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: ۸۸ هزار تن انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه طی ۹ ماهه امسال بین کشاورزان استان توزیع شده است.

بهروز الیاسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۲۰ هزار تن کود کشاورزی سال ۱۴۰۲ از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای استان همدان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در همین مدت زمان سال گذشته حدود ۷۲ هزار و ۲۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی در استان همدان توزیع شده بود که در مقایسه با توزیع سالجاری ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن معادل ۲۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه از مقدار ۸۷ هزار و ۹۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی توزیع شده، ۷۳ هزار و ۱۰۰ تن ازته، ۱۱ هزار تن فسفاته و سه هزار و ۹۰۰ تن پتاسه بوده است گفت: در این ۹ ماه گذشته از سالجاری ۷۳ درصد از برنامه کودی استان محقق شده است.

وی افزود: با استفاده از ذخیره راهبردی انباری کود و همچنین حمل مستقیم و بدون وقفه از مبادی و پتروشیمی های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت های بهاره و پاییزه را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

الیاسی درباره رابطه مستقیم تغذیه گیاهی مناسب و بهینه با امنیت غذایی مردم تاکید کرد: تمامی همت مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بر این است که کودهای کشاورزی مورد نیاز کشت های کشور را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دهد.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha