۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85334071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمعیت دانش آموزی خراسان جنوبی در امتحانات نهایی سه برابر شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امتحانات نهایی در سال تحصیلی جاری برای سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود از همین رو جمعیت دانش آموزی استان در این حوزه سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علیرضا موسوی‌نژاد روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: امتحانات نهایی برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در خرداد سال آینده برگزار می‌شود و تعداد دروس نهایی به ۱۳۰ عنوان خواهد رسید لذا با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان و حوزه‌های امتحانی مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

وی اظهار کرد: حوزه‌های تصحیح هم امسال افزایش خواهد یافت که باید در زمینه تجهیزات پشتیبانی لازم انجام شود و ۲۰۰ حوزه امتحانی برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم همچنین ۱۶۰ حوزه تصحیح در ۱۲ شهرستان و منطقه استان پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای پایش تصویری حوزه‌های امتحانی، تامین دستگاه اسکنر و چاپگر، تجهیزات صوتی و دیگر ملزومات حدود ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در حفظ امنیت مبادی حوزه‌های امتحانی نیازمند همکاری فراجا و سایر نهادهای انتظامی هستیم افزود: پایداری برق حوزه‌های آزمون و تامین اینترنت مناسب از دیگر نیازهاست که باید با آموزش و پرورش همکاری شود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه وزارت آموزش و پروش به حوزه‌های امتحانی استان ۳۷ میلیارد ریال کمک کرده است ابراز امیدواری کرد: با مساعدت استاندار خراسان جنوبی، بخشی از نیازها تامین شود.

وی همچنین گفت: در راستای جبران کمبود نیروی انسانی برای افزایش سهمیه ماده ۲۸ و خرید خدمات آموزشی با وزارتخانه مکاتبه شده که منتظر پاسخ هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: ۶۰۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز پژوهشسراهای استان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در سوادآموزی جزو استان‌های برتر است و رتبه چهارم را دارد گفت: ۹۸ درصد جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سالگی تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

موسوی‌نژاد ادامه داد: امسال سه هزار و ۷۰۰ نفر در برنامه ابلاغی داریم که باید تحت پوشش سوادآموزی قرار بگیرند.

جمعیت دانش آموزی خراسان جنوبی در امتحانات نهایی سه برابر شد

وی با تاکید بر توجه به هوش مصنوعی، نقش آفرینی آن در آینده نظام تعلیم و تربیت و فرآیند یاددهی و یادگیری گفت: موظف هستیم در مورد دستیابی به هوش مصنوعی با توجه به توانمندی‌های دانش آموزان نخبه و معلمان اندیشمند تلاش کنیم و به منویات مقام معظم رهبری در قرار گرفتن ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور اول دنیا از این حیث جامه عمل بپوشانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تجهیز سایت رایانه ۳۷۳ دبیرستان دوره اول متوسطه در بازه زمانی چهار سال به عنوان اولین گام در مسیر دستیابی به این هدف یاد کرد و افزود: تحقق این هدف در استان نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای سهیم و موثر در امر تعلیم و تربیت است.

وی اظهار کرد: در صورت تجهیز سایت رایانه این تعداد دبیرستان، امکان آموزش و توانمندسازی علمی، فنی و مهارتی دانش آموزان در زمینه برنامه نویسی، دستیابی به هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال از طریق انجام پروژه‌های آزادکاری، تولید محصولات نوآورانه و توسعه صنعت نرم افزاری متناسب با نیاز دانش آموزان فراهم می‌شود.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: اعتباراتی که برای مهدهای کودک به بهزیستی اختصاص یافته باید به آموزش و پرورش بازگشت داده شود زیرا اکنون متولی بهزیستی نیست.

مهدی حسنی با اشاره به اینکه از ۸۰۰ پیش دبستانی موجود در استان ۴۳۰ مورد تحت نظارت آموزش و پرورش هستند افزود: تدوین اطلس کودکی استان نیازمند تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: نیاز است برای تامین یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها سرفصل اعتباری مشخص شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم گفت: دهه فجر امسال ۲۲ پروژه آموزشی در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

حامد رخسارپور افزود: ۱۰۰ کلاس درس برای شهرستان بیرجند تا مهر سال آینده احداث می‌شود تا بخشی از کمبودهای آموزشی در مرکز استان را بتوان جبران کرد.

وی گفت: در سایت‌های نهضت ملی مسکن نیز پیش بینی ۸۰ هزار دانش آموز انجام شده لذا ۲۰۰ مدرسه ۱۲ کلاسه در این سایت‌ها نیاز است که در صورت مشارکت راه و شهرسازی و کمک خیران می‌توان برای احداث حداقل یک سوم این تعداد برنامه‌ریزی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha