وصول درآمدهای عمومی دولت مانعی برای  فرارهای مالیاتی است

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: وصول درآمدهای عمومی دولت به معنای افزایش اخذ مالیات نیست بلکه عامل جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.

به گزارش ایرنا، اکبر محمدی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تجهیز درآمدهای استان کردستان که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید سازمان برنامه و بودجه کشور در تخصیص اعتبارات و میزان تحقق درآمدهای مصوب استان‌ها ،لازم است از تمامی ابزارها و رویکردهای منطقی و با رعایت عدالت در راستای وصول درآمدهای عمومی دولت استفاده شود.

محمدی با اشاره به سهم سه هزار و ۲۴ میلیارد ریالی پیش‌بینی شده درآمدهای استان کردستان در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، بیان کرد: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی دارای ردیف درآمدی در قانون بودجه نسبت به برنامه ریزی های لازم برای شناسایی ،جلوگیری از فرارهای مالیاتی و تحقق این تکالیف قانونی اقدام کنند.

وی ادامه داد: وصول درآمد های عمومی دولت به معنای افزایش اخذ مالیات از مودیان خوش حساب مشاغل نیست بلکه هدف جلوگیری از فرارهای مالیاتی و اخذ مالیات قانونی از فعالان عمده اقتصادی است.

وصول درآمدهای عمومی دولت مانعی برای  فرارهای مالیاتی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بر تشکیل جلسات این ستاد به طور ماهانه و به منظور رصد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در درآمدهای وصولی تاکید کرد و افزود: امیدواریم با هماهنگی ها و نظارت های قانونی شاهد تحقق تمام اهداف تعیین شده استان در این حوزه باشیم.

ارائه گزارش در خصوص میزان وصول درآمد های بازارچه های مرزی، قراردادهای اجاره محدوده گردشگری تالاب زریوار شهرستان مریوان و همچنین فرآیند وصول مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی از مرزهای استان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha