بیش از ۸۳۴ برنامه فرهنگی - ورزشی در استان اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری بیش از ۸۳۴ برنامه فرهنگی - ورزشی توسط گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی در آذر ماه امسال در این استان خبر داد.

محمدعلی پهناور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیش از ۲۸ هزار نفر در برنامه‌های ورزش همگانی آذر ماه که در نقاط مختلف این استان برگزار شد، مشارکت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: از این تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش مردان و بیش از۱۱هزار و ۵۰۰ نفر در بخش بانوان مشارکت داشتند.

وی اظهار کرد: همایش پیاده‌روی، ورزش صبحگاهی، کوه‌روی و کوه‌پیمایی، دوچرخه‌سواری، اجرای همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی در محلات و بین کارکنان، برنامه‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی و گلگشت‌ها از جمله برنامه‌هایی است که توسط گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی استان اجرا شده است.

پهناور برگزاری ۱۷ برنامه پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۹۸۰ نفر ، ۶۳ مورد کوه‌روی و کوهپیمایی با مشارکت بیش از هزار و ۲۱۰ نفر ، برگزاری ۳۵۲ مورد ورزش صبحگاهی و همگانی با مشارکت بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر و برگزاری ۱۶۱ همایش و جشنواره ورزشی با مشارکت حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر را از جمله آنها ذکر کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به برگزاری ۶ مسابقه ورزشی محلات، ۱۴مسابقه ورزشی کارکنان و ۱۶۰ مسابقه در رشته های مختلف ورزشی توسط گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی در نقاط مختلف استان، بیان کرد: در این مسابقات در مجموع پنج هزار و ۷۵۴ نفر شرکت کرده بودند.

پهناور رشد و توسعه ورزش همگانی را از مهمترین اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان برشمرد و گفت: البته این به معنای بی‌توجهی به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیست.

وی افزود: برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه انجام شده و در طول سال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: رشد و توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مختلف مردم جامعه باعث افزایش سلامتی و تندرستی آنها نیز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و ۵۳ هیات ورزشی در این استان فعال بوده و بیشتر رشته‌های ورزشی در شهرستان های استان نیز هیات دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha