۱۰ دی ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85334250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهش دانش بنیان های همدان در تنوع تولید و فروش محصولات

همدان-ایرنا- رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان همدان با حمایت دولت سیزدهم شتاب گرفت و با حمایت های مالی و توسعه زیرساخت ها هم اینک این شرکت ها در فروش و تنوع محصولات جهش چشمگیری دارند.

به گزارش ایرنا، رویکرد دولت مردمی ایران قوی در توجه به اقتصاد دانش بنیان علاوه بر توسعه فناوری، نگه داشت و بازگشت نخبگان را در پی دارد و ابزار قدرتمندی برای تعاملات بین المللی با بالاترین میزان بهره‌وری است، این سیاست و راهبرد همچنین به تامین نیازهای فناورانه کشور و همچنین صادرات آنها و ارزآوری به کشور کمک می کند.

ورود به عرصه فناوری‌ و ایجاد محصولات رقابت پذیر با افزایش کیفیت کالا یکی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان است که منجر به کاهش هزینه‌ می‌شوند و در تولید ناخالص ملی و صادرات نقش اساسی ایفا می‌کنند.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه به دانش بنیان ها، صدور مجوز برای فعالیت‌ این شرکت‌ها تسهیل شد و جوانان متخصص و توانمند در این عرصه ورود کردند.

در این راستا استان همدان نیز با حمایت مسوولان پیشرفت های زیادی در توسعه کمی و کیفی دانش بنیان ها داشته است که از جمله می توان به افزایش ارزی و ریالی فروش محصولات و تعداد آنها اشاره کرد.

جهش چشمگیر دانش بنیان های همدان در فروش و تنوع محصولات

همدان رتبه اول کشوری در اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان

رییس پارک علم و فناوری همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رئیس جمهور به همدان (سال گذشته) در حوزه دانش بنیان برای توسعه زیست بوم فناوری به پارک علم و فناوری این استان در ۲ بخش حمایتی و عمرانی مصوب شد که تاکنون ۵۰ درصد از اعتبارات عمرانی اختصاص یافته و در بخش حمایتی نیز تا پایان سال مبالغ قابل قبولی تخصیص می یابد.

مجید کزازی با قدردانی از حمایت دولت مردمی سیزدهم برای کمک به توسعه فناوری در این استان و همچنین استاندار همدان به منظور پیگیری اختصاص این اعتبار، افزود: تحقق این اعتبار و به کارگیری آن، نقش قابل توجهی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه تولید دانش بنیان در استان دارد.

وی با بیان اینکه استان همدان از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان هجدهمین استان کشور است اما توان و ظرفیت های لازم را برای ارتقا در این حوزه داراست، افزود: ۳۶۰ شرکت دانش بنیان هم اکنون در پارک علم و فناوری همدان مستقر است و حدود سه هزار نفر در واحدهای فناور مشغول به فعالیت هستند.

رییس پارک علم و فناوری همدان گفت: امسال ۹۰ شرکت جدید در این استان پذیرش شده که دارای محصولات متنوعی هستند.

رییس پارک علم و فناوری همدان گفت: امسال ۹۰ شرکت جدید پذیرش شده که دارای ۹۰ محصول جدید ارائه می دهند و نسبت به گذشته رشد قابل قبولی داشته است.کزازی افزود: در حال حاضر هفت مرکز رشد در شهرستان‌های همدان، ملایر، رزن، کبودرآهنگ، تویسرکان، نهاوند و لالجین فعالیت می‌کنند و ۲ مرکز نوآوری و کارآفرینی نیز در سطح شهرستان‌های اسدآباد و فامنین و یک مرکز نوآوری و کارآفرینی در شهرستان فامنین راه‌اندازی شده است.

رییس پارک علم و فناوری همدان خاطر نشان کرد: این استان در سال گذشته در خصوص اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه اول کشوری را کسب کرد.

کزازی با اشاره به امضای توافق نامه‌های مشارکت دانش‌بنیان‌ها در تولید محصولات فناورانه،افزود: این تفاهمنامه های مشترک با دستگاه‌هایی که در اقتصاد دانش بنیان نقش دارند از جمله کشاورزی، صمت، دانشگاه ها و میراث فرهنگی منعقد شده است.

وی ادامه داد: پردیس فناوری در دانشگاه بوعلی‌سینا و پردیس فناوری بخش کشاورزی در زمینه جذب شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده است.

رییس پارک علم و فناوری همدان در رابطه با پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان استان نیز گفت: توافقات با استانداری در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ انجام شده که تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شود و نیز پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از بنیاد علوی به این پارک مصوب شد.

هزار و ۲۰۰ میلیارد فروش ریالی نیمه نخست امسال

کزازی ادامه داد: در خصوص جذب شرکت‌های فناور و فروش محصول جهش چشمگیری داشتیم به طوری که در کل سال گذشته هزار میلیارد فروش ریالی داشتیم اما در ۶ ماهه اول سال جاری هزار و ۲۰۰ میلیارد فروش ریالی ثبت شده است.

وی توضیح داد: همچنین فروش ارزی در ۶ ماهه اول امسال که به مرز ۶ میلیون دلار رسیده و از کل سال گذشته با پنج و نیم میلیون دلار بیشتر است.

وی توضیح داد: همچنین فروش ارزی در ۶ ماهه اول امسال که به مرز ۶ میلیون دلار رسیده و از کل سال گذشته با پنج و نیم میلیون دلار بیشتر است.وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم در حوزه فروش محصولات دانش بنیان و اشتغال اهمیت زیادی داده شده و سیاست‌های وزارت علوم و معاونت علمی رئیس جمهور به همین منوال است که صادرات و ایجاد اشتغال را دنبال می‌کند.

رییس پارک علم و فناوری همدان گفت: در دولت سیزدهم علاوه بر زیر ساخت‌ها، توسعه این شرکت‌ها در راستای ایجاد اشتغال و فروش محصول بخصوص و صادرات هدفگذاری شده است.

حمایت از صادرات محصولات

کزازی با اشاره به سیاست های دولت در افزایش ارزآوری اظهار کرد: از سال گذشته تشویق شرکت‌ها برای صادرات صورت گرفته و ملاک ارزیابی آنها برمبنای صادرات قرار داده شده است و شرکت هایی که در حوزه صادرات به عراق و کشورهای همسایه اقداماتی انجام دهند حمایت می‌شوند.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه زیرساخت‌ها مراکز رشد استانی و مراکز نوآوری در شهرستان‌های استان همدان را توسعه دادیم و برهمین اساس در نهاوند و تویسرکان مراکز نوآوری به مراکز رشد ارتقا یافته اند و نیز قراردادهایی با مرکز تحقیقات کشاورزی و دانشگاه بوعلی سینا برای پردیس نوآوری بسته شده است.

جهش چشمگیر دانش بنیان های همدان در تنوع تولید و فروش محصولات

ورود شرکت‌های دانش بنیان همدان به تولید محصولات پزشکی

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان همدان نیز در این باره با اشاره به اینکه از انبوه سازی و تولید صنعتی محصولات شرکت های دانش بنیان استقبال و حمایت می کنیم، گفت: شرکت‌های دانش بنیان همدان به صنعت پزشکی ورود کرده و در این زمینه موفق به تولید محصولاتی از جمله ایمپلنت دندان شده اند.

احمد شانیان افزود: بخش صنعت در همدان با سرعت خوبی در زمینه تولید محصولات دانش بنیان حرکت می کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه ۷۵ شرکت دانش بنیان و فناور در این استان فعالیت می کنند اظهار کرد: کمک به تامین سرمایه و نقدینگی مورد نیاز این واحدها یک مساله مهم و ضروری است که با راه اندازی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته می تواند در پاسخگویی به این نیاز بسیار اثربخش و مفید باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha