وزیر ورزش تاجیکستان: برای تقویت ارتباط با جوانان نخبه ایرانی جدی هستیم

یزد- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان گفت: تقویت ارتباط با نخبگان و جوانان کشور ایران موضوع مهمی است که برای تحقق آن پیگیر و جدی هستیم.

به گزارش ایرنا، " عبدالله رحمان زاده " سه‌شنبه شب در نشستی با جوانان و نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی در دانشگاه یزد افزود: برای تقویت ارتباط بین نخبگان و جوانان باید در عمل شاهد همت و پیگیری باشیم و ما از این هدف حمایت داریم.

وی با بیان اینکه امروز باعث افتخار است که در جمهوری اسلامی ایران علم رشد می‌کند و مکتب و مدارس جایگاه خاص دارند و همین امر باعث شده که جوانان ایرانی به دستاوردهای مختلفی دست پیدا کنند ادامه داد: در تاجیکستان بر علم و معارف ارج گذاشته می‌شود و معارف در اولویت سیاست کشور قرار دارد و از هر سطح دیگری بیشتر به آن توجه می‌شود.

رییس کمیته کار و وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان اظهار کرد: در دولت ما بهترین سرمایه گذاری را مبتنی بر نسل جوان و تعلیم و تربیت آنها قرار داده‌اند و این جوانان نخبه هستند که آینده را با دانش و تخصص خود تشکیل می‌دهند.

رحمان زاده با اشاره به اینکه ما در ۳۰ سال گذشته در تاریخ تاجیکستان بیش از ۳۰ هزار مدرسه ساخته و بیش از یک‌هزار موسسه تعلیمی را تشکیل داده‌ایم و مطابق با علم جهان حرکت شده گفت: در کشور ما به علم و مخترعان توجه ویژه‌ای می‌شود و تاکنون بیش از ۵۰ هزار دانشجو در کشورهای مختلف جهان تحصیل می‌کنند.

وزیر ورزش تاجیکستان: برای تقویت ارتباط با جوانان نخبه ایرانی جدی هستیم

وی ادامه داد: امروز در تاجیکستان قریب به ۴۵ دانشگاه و دانشکده داریم و با برنامه‌ریزی در زمینه آموزش گام برداشته‌ایم و حکومت کشور ما و راهبرد دولت ما بهبود بخشیدن برای مردم کشورمان است.

در این نشست جمعی از دانشجویان به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha