۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 785
کد خبر: 85335683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تأکید معاون اول رییس جمهور بر تقویت همکاری‌ دولت و دانشگاه‌ها

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهور بر لزوم تقویت همکاری‌های متقابل میان دولت و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دولت ریل گذاری اهداف خود را با هدایت و جهت گیری‌هایی که دانشگاه‌ها تعیین می کنند، دنبال خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمد مخبر روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: همکاری میان دولت و این دانشگاه متقابل است و ظرفیت های بسیار بزرگی در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد، هم به لحاظ اساتید فرهیخته و نخبه و هم ماموریت های مهمی که برای این دانشگاه تعریف شده است.

وی افزود: تمامی تصمیماتی که در نشست قبلی هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس به تصویب رسیده بود در فاصله بین این دو نشست به مرحله عملیاتی رسیده است و دانشگاه توانسته است در مدت معقولی به این تصمیمات مهم جامه عمل بپوشاند که نشان از ظرفیت و قوت بالای این دانشگاه دارد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: ما به دانشگاه تربیت مدرس احتیاج داریم و این دانشگاه را حمایت خواهیم کرد و امیدواریم دانشگاه نیز به عنوان موتور پیشران توسعه کشور به دولت کمک کند و دولت ریل گذاری اهداف خود را با هدایت و جهت گیری هایی که دانشگاه تعیین می کند، دنبال خواهد کرد و قطعا این ظرفیت در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد و امیدواریم هم دولت به دانشگاه و هم دانشگاه به دولت به صورت متقابل کمک خواهند کرد.

شصت و یکمین نشست هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس با حضور مخبر معاون اول رییس جمهور، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور و سایر اعضای هیات امنا در سالن شورای دانشگاه برگزار شد.

به گزارش دانشگاه تربیت مدرس، فرهاد دانشجو رییس این دانشگاه نیز نشست هیات امنا را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این نشست موارد اساسی در خصوص بودجه،‌ حسابرسی و موارد ساختاری مطرح شد و بسیاری از دستورات جلسه به تصویب رسید.

وی افزود: در این نشست موضوع کلیات طرح پنج هزار واحد مسکونی کارکنان و خوابگاه دانشجویان متاهل تایید و تصویب شد. همچنین پذیرش دانشجو در واحد بین المللی اروند،‌ حضور شرکت های موفق دانش بنیان در پارک علم و فناوری و بسیاری از موارد دیگر به عنوان نقاط قوت دانشگاه مطرح و از سوی اعضای هیات امنا مورد حمایت و تحسین قرار گرفت.

رییس دانشگاه تربیت مدرس از تصویب راه اندازی مرکز بین المللی پژوهشی ریاضی در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: در این نشست راه اندازی مرکز بین المللی پژوهشی ریاضی به تصویب رسید و قطعا راه اندازی این مرکز، ثمره خوبی برای دانشگاه و کشور خواهد داشت. علم ریاضی یک علم پایه و مهم است و هرچه بهای بیشتری به آن داده شود قطعا در آینده ثمرات آن را خواهیم دید.

دانشجو یادآور شد: معاون اول رییس جمهور در این نشست دانشگاه تربیت مدرس را دانشگاهی دارای توانمندی و ظرفیت های بالا عنوان کرد که به عنوان موتور پیشران توسعه کشور می تواند همکاری های متقابلی با دولت داشته باشد و به دولت کمک کند.

وی همچنین از کمک ها و حمایت های موثر رییس جمهور به عنوان رییس هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس، مخبر معاون اول رییس جمهور، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور، علی بهادری جهرمی و همه اعضای هیات امنای دانشگاه که نه فقط در قبل و بعد نشست هیات امنا بلکه در تمامی ایام از دانشگاه تربیت مدرس حمایت می کنند، تشکر کرد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس به اهمیت حمایت های هیات امنای دانشگاه اشاره و تصریح کرد: توفیقات حاصل شده در دانشگاه تربیت مدرس نتیجه تلاش های ارزشمند اعضای هیات علمی،‌کارمندان و دانشجویان این دانشگاه است و قطعا در کنار این سه رکن مهم، رکن چهارم دانشگاه نیز هیات امنای آن است که همواره حامی ،‌ همراه و کمک کننده دانشگاه تربیت مدرس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha