رونمایی از مانیفست حزب عوامی لیگ بنگلادش برای انتخابات

تهران- ایرنا- «شیخ حسینا» رهبر حزب عوامی لیگ و نخست وزیر بنگلادش، از مانیفست انتخاباتی بلندپروازانه حزب خود برای انتخابات سراسری آتی رونمایی کرد که در آن چشم‌اندازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای ۱۵ میلیون نفر از جوانان تا سال ۲۰۳۰ ترسیم شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از داکاتریبیون، موضوع اصلی مانیفست حزب حاکم در بنگلادش، «توسعه مشهود و افزایش اشتغال حالا» منعکس شده که بر تعهد حزب به تقویت رشد اقتصادی و در عین حال پرداختن به موضوع اصلی بیکاری بین جوانان تاکید دارد.

وی بر ایجاد گزینه‌های شغلی بیشتر برای جوانان واجد شرایط تاکید و از برنامه آموزشی جامعی برای سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جوانان به منظور توسعه مهارت‌های حرفه‌ای سخن گفت.

نخست وزیر بنگلادش گفت: در صورتی که پیروزی حزب عوامی لیگ در انتخابات سراسری هفتم ژانویه (۱۷ دی ماه) مسجل شود، جوانان نقشی محوری در تحول و توسعه بنگلادش ایفا خواهند کرد.

شیخ حسینا اظهار داشت: بنگلادش به واسطه سیاست خارجی خود و پیروی از اصل دوستی با همه و دشمنی با هیچ کس، به جایگاه معتبری در سطح جهانی دست یافته است.

وی تاکید کرد که دولت بنگلادش همکاری با کشورهای همسایه در زمینه ارتباطات فرامرزی، ترانزیت، انرژی و تقسیم عادلانه آب را حفظ خواهد کرد و از حضور شبه نظامیان، تروریست‌های بین المللی و گروه‌های جدایی‌طلب در خاک خود جلوگیری خواهد کرد.

شیخ حسینا نخست‌وزیر بنگلادش، با ۷۶ سال سن پدیده‌ای سیاسی است که این کشور ۱۷۰ میلیونی را در جایگاه سریع‌ترین کشور در حال رشد اقتصاد آسیا-اقیانوسیه قرار داده است.

پس از یک دوره نخست وزیری کوتاه از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱، وی از سال ۲۰۰۹ نخست وزیر بنگلادش بوده و طولانی‌ترین ریاست دولت در جهان توسط یک زن را در کارنامه دارد. به کنترل درآوردن اسلام‌گرایان و ارتش بنگلادش که زمانی تصمیم گیرنده اصلی سیاست های این کشور بودند، یکی از عوامل مهم قدرت گرفتن شیخ حسینا بوده است. او که بیش از مارگارت تاچر انگلیسی یا ایندیرا گاندی هندی در انتخابات پیروز شده، مصمم است در ماه ژانویه (دی ماه) باز هم برنده رقابت در صندوق های رای باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha