قرعه‌کشی واگذاری ۱۵۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در شهرستان مشهد انجام شد

مشهد -ایرنا- مراسم قرعه کشی واگذاری ۱۵۰ قطعه زمین برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی شهرستان مشهد با حضور جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار مشهد در این آیین که در روستای "شترک" این شهرستان برگزار شد گفت: تاکنون چهار هزار قطعه زمین در ۸۲ روستای این شهرستان برای ساخت مسکن آماده شده است.

محسن داوری افزود:از سال گذشته طرح هادی هزار و ۱۱۳ روستای استان برای الحاق زمین مسکونی برای ساخت مسکن بررسی شد و تاکنون ۱۹ هزار و ۷۰۲ قطعه زمین در شهرستان مشهد شناسایی شده است و این در حالی است که میزان ثبت نام افراد متقاضی نزدیک به ۱۵ هزار نفر است.

وی ادامه داد:در شهرستان مشهد با داشتن ۵۱ درصد جمعیت استان، باید اتفاق ویژه‌ای در این زمینه رخ می داد و وجود مسایل بسیار در بخشی از حوزه ها بحرانی شده بود و سعی ما ایجاد تحولی برای چالش‌ها و از جمله در موضوع مسکن بود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:روستاهای شهرستان مشهد جمعیت بسیاری دارند و شرایط آنها به یک شهر نزدیک‌تر است از این رو از دهیاران روستاها خواسته شد، هر فرد روستایی که واحد مسکونی ندارد و یا مستاجر است و یا افرادی که متقاضی بازگشت به روستا هستند برای شرکت در این طرح شناسایی و راهنمایی شوند.

محسن داوری افزود: اگر مشکل مسکن حل شود بخشی از دغدغه معیشتی مردم بر طرف و شرایط برای ازدواج جوانان نیز فراهم می شود.

وی ادامه داد: برای تهیه یک قطعه زمین مراحل طولانی باید طی شود زیرا زمین باید در اختیار دولت باشد تا به صورت رایگان و در قالب اجاره ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار گیرد.

فرماندار مشهد گفت:بعد از واگذاری زمین باید اقدام به ساخت شود تا هزینه ها افزایش پیدا نکند و زمینه دلال بازی آغاز نشود و مردم باید مراقب باشند تا واگذاری برای ساخت سرعت پیدا کند و خود آنها از فرصت طلبی بنگاه ها و افراد سودجو جلوگیری کنند.

روستای شترک واقع در ۲۵ کیلومتری مشهد و از توابع بخش مرکزی این شهرستان مشهد است که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ این روستا سه هزار و ۳۱۵ نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha