کم آبی تهدید جدید است/ اوضاع بیمارستان‌های تهران مطلوب نیست

تهران بزرگ - ایرنا - رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران کم آبی و بی‌آبی‌های اخیر کشور را مخاطرات جدید دانست و گفت: این مخاطرات استان‌های کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش ایرنا، علی نصیری روز پنجشنبه در دومین همایش دانشجویی «مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت» در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خصوص انواع بلایا و مخاطرات گفت: همچنان مخاطرات قدیمی مثل زلزله و سیل سرجایش است و امروزه مخاطرات جدیدی همچون تغییرات اقلیمی را تجربه می‌کنیم که هنوز آشنایی کافی با آنها وجود ندارد.

کم آبی تهدید جدید است/ اوضاع بیمارستان های تهران مطلوب نیست

نصیری ادامه داد: چه جوری می‌شود که آب سد به این زودی تمام شود؟ در اثر بی توجهی به مدیریت مصرف آب، به  برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز دچار می شویم.

وی در خصوص آلودگی هوای شهر تهران نیز گفت: در چند سال گذشته شاهد بودیم که شن‌های عراق و اردن در ریه‌های مردم تهران تنفس می‌شود و شاهد طوفان‌های شدید بودیم‌ همچنین یک تهدید دیگری که داریم تهدیدهای سایبری است.

بیمارستان‌های تهران وضع خوبی ندارد

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نداشتن سهم نگهداشت در حوزه سلامت را یکی دیگر از آسیب‌ها دانست و افزود: ما یک سری آسیب پذیری‌های کالبدی هم داریم بعنوان مثال در انواع و اقسام حوزه سلامت سهم نگهداشت زیرساخت‌ها را نمی‌پردازیم یک روز شاهد نشت لوله آب بیمارستان و روز دیگر شاهد نشت لوله نیروگاه هستیم‌ چرا که به زیرساخت‌ها توجه نمی‌کنیم.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان‌های شهر تهران اظهار کرد: پراکنش بیمارستان‌ها به نوعی است که بیش‌از نیمی از آنها در شهر تهران در پنج منطقه شهری قرار گرفته و در برخی مناطق بیمارستان وجود ندارد یا تعداد آنها کافی نیست و تعدادی از آنها دچار فرسودگی سازه‌ای و تاسیساتی هستند که باید به مسایل مختلف پایتخت بخصوص در حوزه سلامت توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

 وی افزود: عدالت این است خدمات درست به افراد با نیازهای گوناگون داده شود به عنوان مثال خدمات سلامت به فرد سالم و فردی که دارای معلولیت است مطابق نیاز داده شود و در این راستا، سازمان پیشگیری مدیریت بحران شهر تهران اقلام مورد نیاز افراد دارای معلولیت را به لیست تجهیزات پایگاه‌های (سوله) مدیریت بحران افزوده است.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی هم در این همایش گفت: این برنامه در قالب یک کار دانشجویی پیش بینی شده و واقعیت اینکه هر جا کارها به دست جوانان و آیندگان سپرده شود بهتر از آب در می‌آید.

سید علی حسینی افزود: دانشگاه علوم توانبخشی یک دانشگاهی است که با ماموریت خاص در نظام سلامت و سایر حوزه‌ها مسوولیت‌هایی در ابعاد مختلف محول شده و گروه‌های آموزشی در مراکز تحقیقاتی مشغول به کار علمی شده‌اند.

وی اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و نظام سلامت سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ مقاله در مجلات خارجی مقالات علمی چاپ دارند که جزو رتبه‌های برتر مجله تایمز است همچنین بهمن ماه امسال جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی را برگزار خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha