مدیریت بحران با شبیه سازی حوادث بزرگ برای خدمت رسانی به مردم آماده باشد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر استفاده از الگوهای مدیریتی داخلی و بین‌المللی گفت: حوزه مدیریت بحران با شبیه سازی حوادث بزرگ برای خدمت رسانی به مردم آماده شود.

به گزارش ایرنا، حامد یزدی مهر عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه دومین رویداد بین المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲ ضمن گرامیداشت سالروز زلزله بم، برگزاری این رویداد را ایجاد فرصت برای حوزه مدیریت بحران دانست.

وی اظهار کرد: رسالت ما در مدیریت بحران خدمت به مردم است و در این رویداد توانستیم بخشی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در عرصه مدیریت بحران به نمایش بگذاریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و به اشتراک گذاری تجربیات شامل مقالات، محصولات دانش بنیان و مجهز شدن مدیریت بحران به دانش روز و تکنولوژی‌ها است.

به گفته وی، حضور در این رویداد مسوولان را به رصد، پایش و ارتقای سطح آمادگی به منظور انجام اقدامات عملی برای تحقق هدف نهایی حوزه مدیریت بحران و قانون که همان موضوع پیشگیری است، سوق می‌دهد.

یزدی مهر اضافه کرد: با توجه به گام‌های موثر ادارات کل در تحقق اهداف قانون به عنوان بازوهای اجرایی سازمان مدیریت بحران کشور شاهد ارتقای توانمندی‌های سازمان و به کارگیری مدل‌های مدیریت بحران نوین در عرصه‌های مختلف دانش تجربی هستیم.

وی افزود: عملکرد مدیریت بحران بدون هماهنگی و بکارگیری امکانات و تجهیزات دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون و خرد جمعی زیر سوال می‌رود.

یزدی مهر تاکید کرد: اگر بخواهیم سازمان مدیریت بحران در تراز انقلاب اسلامی را احیا کرده و داشته باشیم، باید از الگوهای مناسب داخلی و بین‌المللی بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از دو محور مهم روحیه جهادی و شهادت طلبی در مدیریت بحران گفت: این دو محور می‌توانند هدف ما را برای داشتن مدیریت بحران در تراز انقلاب اسلامی را عملی کنند.

وی در ادامه به ضرورت موضوعات برنامه ریزی و پیروی از قانون و دستورالعمل‌ها و بهره گیری از اسناد بالادستی ذیل قانون و شیوه نامه‌های حوزه مدیریت بحران اشاره و ادامه داد: عدم برنامه ریزی در زمینه‌های مذکور می‌تواند هنگام رخداد حوادث کشور را دچار مشکلات و خطرات جدی کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: امروز حوزه مدیریت بحران باید از پویایی تعقل و تعهد برخوردار باشد و با آموزش‌های تخصصی از مناظر مختلف از جمله شبیه سازی حوادث بزرگ و دشوار بتواند ذهن مسوولان و کارکنان حوزه مدیریت بحران را آماده خدمت رسانی به مردم کند.

وی بر ضرورت استفاده همه استان ها از امکانات و تجهیزات تخصصی تاکید کرد و یادآور شد: بهره مندی از خودروهای ویژه برای مدیریت حوادث و سوانح برای رسیدگی به موقع به حوادث باشد.

مدیریت بحران با شبیه سازی حوادث بزرگ برای خدمت رسانی به مردم آماده باشد

به گزارش ایرنا، استاندار تهران عصر چهارشنبه ضمن بازدید از دومین رویداد بین المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲، در غرفه اداره کل مدیریت بحران استان تهران نیز حضور یافت.

استاندار تهران همچنین در بازدید از غرفه های حاضر در نمایشگاه به پیگیری موارد و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان پرداخت.

به گزارش ایرنا، دومین رویداد بین‌المللی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲ فرصتی است تا فعالان این حوزه دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید مدیران ارشد ملی، استانی، محلی، مدیریت بحران، دست‌اندرکاران و متخصصان علمی و اجرایی این حوزه قرار دهند.

مدیریت بحران با شبیه سازی حوادث بزرگ برای خدمت رسانی به مردم آماده باشد

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی، کنفرانس علمی ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، نشست‌های تخصصی راهبردی، رویداد استارت‌آپی دانش‌بنیان، جشنواره فرهنگی هنری، مانور و بیش از ۵۰ کارگاه‌ آموزشی تخصصی با تمرکز بر موضوعات کلیدی به‌روز مخاطرات کشور ایران، از جمله روندهای کاربردی و از بخش‌های برجسته اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲ ایران بود.

رشد و توسعه دانش و فناوری در هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری مدیریت بحران رشد و توسعه دانش و فناوری در کنترل و هماهنگی پاسخ مدیریت بحران رشد و توسعه دانش و فناوری در فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران، از جمله محورهای دومین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲ بود که چهارم تا ششم دی ماه در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha