افزایش سرانه آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی گلستان پیگیری می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به پایین بودن حق الزحمه آموزش دهندگان، گفت: موضوع را رصد کرده و پیگیر بالا بردن نرخ سرانه آموزش‌دهندگان هستیم.

به گزارش ایرنا، مسعود سوقی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی در گنبدکاووس اظهار کرد: شب گذشته با مدیران ستادی سازمان تماس داشته و این دغدغه را به نقل از آموزش دهندگان به سازمان نهضت سوادآموزی انتقال دادم و امید است بتوانیم این نرخ را برای سال بعد با روش و نوع جدید افزایش دهیم.

وی فعالیت نهضت سوادآموزی را ثابت و پایدار دانست و از آموزش دهندگان خواست در مسیر کاری خود بی انگیزه نشوند و با شوق همیشگی برای باسوادکردن پدران و مادران و کودکان بازمانده از تحصیل تلاش کنند چرا که بر اساس برنامه هفتم توسعه، سال بعد مسیر استخدامی آنان تسهیل‌تر می‌شود.

افزایش سرانه آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی گلستان پیگیری می‌شود

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: این استان به عنوان استان معین در طرح شتاب‌ بخشی ریشه‌کنی بی‌سوادی انتخاب شده و پس از اجرای این طرح، پایان بی‌سوادی را در استان جشن می‌گیریم.

سوق از پرداخت تمام مطالبات آموزش‌دهنده سوادآموزی گلستان از سال ۱۳۹۸ تاکنون خبر داد و بیان کرد: همچنین ۲۷۰ آموزش دهنده که از سال ۱۳۹۲ به بعد غیرفعال بودند بار دیگر وارد چرخه آموزش شدند.

افزایش سرانه آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی گلستان پیگیری می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم با گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی، گفت: با توجه به تاکید امام خمینی (ره) در بحث سوادآموزی و تلاش‌های صورت گرفته در چهار دهه‌ گذشته بحث بی‌سوادی در کشور در حال ریشه‌کنی است.

رضا اصالتی افزود: باید پیگیر مطالبات عزیزان آموزش دهنده در نهضت سوادآموزی باشیم که با کمترین امکانات مسوولیت تعلیم و آموزش افراد بی‌سواد را برعهده دارند.

وی جذب در آموزش و پرورش را از مهمترین مطالبات آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی دانست و ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر زمینه استخدام آنان فراهم شود.

اراز مراد مغربی قوجق مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این نشست گفت: ایران که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جزو کشورهای با درصد بی‌سوادی بالا به‌حساب می‌آمد به برکت خدمات چهار دهه‌ای نظام جمهوری اسلامی در سطح بالایی از باسوادی قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با پشتکار آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی برای حضور در مناطق دور دست با هدف گسترش سوادآموزی، در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری جشن بی‌سوادی باشیم.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ گلستان در شرق این استان واقع است.

راه‌اندازی سازمان نهضت سوادآموزی با هدف آموزش به گروه سنی ۶ تا ۴۹ سال از آن دست اقدامات موفقی بود که امام راحل در سال ۱۳۵۸ در دستور کار خود قرار داد.

براساس آمارها در چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، حدود ۲۵ میلیون نفر توسط آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی باسواد شدند و از این تعداد حدود ۲۰ میلیون نفر در آزمون ها قبول شده و مدرک گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha