استاندار: اشتغال و مسکن ورزشکاران کرمانشاه مورد توجه جدی است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با قدردانی از افتخارآفرینی ورزشکاران استان در عرصه‌های ملی و بین المللی گفت که دغدغه تامین اشتغال و مسکن ورزشکاران مورد توجه جدی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمد طیب صحرایی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان استان کرمانشاه با حضور ورزشکاران هیات های مختلف ورزشی افزود: دغدغه مختلف شما ورزشکاران برای من به عنوان شخص استاندار مورد قبول است، آن را قبول داشته و با تمام توان در رفع آنها تلاش خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بحث تامین خانه تلاش خواهد شد ورزشکارانی که واجد شرایط دریافت مسکن هستند به صورت تجمیعی در قالب مسکن مهر به آنها خانه تعلق گرفته و در کنار آن سعی می شود تسهیلات مناسب نیز ارایه شود.

استاندار کرمانشاه با ابراز امیدواری از اینکه در دیدار بعد با ورزشکاران استان خانه آنها تامین شده باشد، یادآور شد: در زمینه اشتغال نیز با تلاش هایی که در استان برای کاهش آمار بیکاری و اشتغال آفرینی صورت گرفته است بحث ایجاد شغل آبرومند برای ورزشکاران نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

صحرایی، ظرف اشتغال استان را ظرفی کوچک عنوان کرد و گفت: با تلاش هایی که ظرف یکسال اخیر در استان آغاز شده و تداوم دارد هم اکنون رشد اشتغال در استان با افزایش سه برابری در مقایسه با میانگین کشوری به سه درصد رسیده است.

استاندار: اشتغال و مسکن ورزشکاران کرمانشاه مورد توجه جدی است

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری در سطح استان رابطه مستقیمی با جذب اسپانسر برای فعالیت های ورزشی دارد، یادآور شد: با سرمایه گذاری خوبی که در سطح استان ایجاد و در حال افزایش است بدون شک پشتیبانی و حمایت از تیم های ورزشی در آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

ورزشکاران الگویی برای جوانان باشند

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر بالای ورزش در بین اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان، گفت: الگوپذیری جوانان از ورزشکاران بیشتر از دیگر اقشار جامعه است.

وی با بیان اینکه ورزش قطعه بزرگی از هویت آفرینی جامعه است تاکید کرد: در دنیای امروز ورزشکاران جایگاه رفیعی میان مردم دارند و بسیاری از آن ها شاید الگوی تعداد زیادی از جوانان در نقاط مختلف باشند.

صحرایی افزود: انتظار می رود ورزشکاران ما امروز هدف خاصی را در ورزش خود دنبال کنند که مهمترین این اهداف می تواند ورزش در راه خدا، برای خدا و خدمت به خلق خدا باشد که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

وی شهیدان را بزرگترین قهرمانان جامعه دانست و یادآور شد: ورزش یکی از پاسخ های واقعی به فطرتی است که خدا برای انسان ها قرار داده و به نوعی می توان گفت پاسخی به کمال طلبی انسان است تا از قدرت و صلابت خود خشنود شود.

استاندار: اشتغال و مسکن ورزشکاران کرمانشاه مورد توجه جدی است

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از اینرو تقویت ورزش در جامعه تقویت فطرت های خداست و هرکسی که تلاش کند ورزشکار باشد و جامعه را به سمت ورزش هدایت کند در واقع آن را به یک نوع از کمالات الهی رهنمون کرده است.

وی از فرنگیس حیدرپور به عنوان شیرزنی از دیار کرمانشاه یاد کرد و گفت: این بانوی قهرمان نمادی از سینه ستبر ایران اسلامی است که حماسه‌ای ماندگار را در تاریخ دفاع مقدس خلق کرد و اکنون نماد بارزی از مقاومت زنان ایرانی و الگویی از فداکاری مردم این استان در دفاع از کشور است.

در ادامه این مراسم حاضران به صورت ایستاده این بانوی کرمانشاهی که در جلسه حضور داشت، تشویق کردند.

«فرنگیس حیدرپور» زن اهل گیلانغرب در استان کرمانشاه سال ۱۳۵۹ هنگامی که کمتر از ۱۸ سال سن داشت در حمله نظامیان بعثی عراق به روستای محل سکونتش پس از کشته شدن پدر و برادرش به دست دشمن با یک تبر از خود دفاع کرد به طوریکه یک نظامی بعثی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر و به نیروهای ارتش ایران تحویل می دهد.

رهبر معظم انقلاب به دقت همه مسایل ورزش را رصد می کنند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در آیین تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان استان با اشاره به دیدار اخیر ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب یک نشست امیدبخش و راهگشا برای مسوولان و خانواده ورزش بود.

منوچهر حاتمی با بیان اینکه ایشان در این دیدار چندین بار از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی به دلیل افتخار آفرینی در کنار حفظ ارزش های نظام و انقلاب قدردانی کردند افزود: این درجه از توجه رهبر معظم انقلاب به حوزه ورزش نشان دهنده دقت ایشان و رصد همه مسائل ورزش است.

استاندار: اشتغال و مسکن ورزشکاران کرمانشاه مورد توجه جدی است

وی با یادآوری منویات مقام معظم رهبری در زمینه «ورزش قوی، ایران قوی» یادآور شد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب وظیفه داریم در راستای رفع دغدغه و مشکلات ورزشکاران‌ از جمله مسائلی همچون اشتغال، معیشت و مسکن قدم برداریم.

حاتمی با اشاره به وجود ۹۳ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در استان کرمانشاه گفت: اقدامات زیربنایی خوبی طی یکسال اخیر برای توسعه فضاهای ورزشی استان صورت پذیرفت و می توان به ایجاد چمن مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) ، باشگاه تنیس روی میز و میدان سوارکاری دهکده المپیک اشاره کرده که همگی با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفت.

وی یادآور شد: علاوه بر مشارکت خوب بخش خصوصی در توسعه فضاهای ورزشی طی همین مدت، پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد، زورخانه سردار شهید سلیمانی و ۱۰ زمین چمن مصنوعی با اولویت مناطق محروم در استان ایجاد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه همچنین به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر سال جاری اشاره کرد و از همه ورزشکاران خواست در این رویداد مهم که خود به عنوان یک مسابقه بزرگ به شمار می رود حضوری پررنگ داشته باشند.

وحدت و همدلی نیاز امروز جامعه

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص ) کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: امروز شما ورزشکاران که در عرصه های مختلف ملی و بین المللی پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزار در می آورید علاوه بر عزت جامعه مایه سربلندی استان کرمانشاه نیز به شمار می روید.

سردار مسعود قنبری ادامه داد: برافراشتن پرچم ایران بزرگترین افتخار است و ورزشکارانی که به این مهم نائل می شوند ارزش های انقلاب به شمار می روند.

وی با بیان اینکه جوانان ورزشکار نباید از کم و کاستی هایی که با آن مواجه هستند ناامید شوند افزود: هرچند که تلاش های زیادی در استان برای رفع مشکلات ورزشکاران در حال انجام است ولی کافی نیست و باید مشکلاتی چون اشتغال ، مسکن و ازدواج آنها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

استاندار: اشتغال و مسکن ورزشکاران کرمانشاه مورد توجه جدی است

به گزارش ایرنا، در این مراسم چند تن از ورزشکاران و مربیان به عنوان نمایندگان جامعه ورزش کرمانشاه دغدغه های خود را بیان کردند.

تجلیل از خانواده شهدا و چهار شخصیت برجسته در حوزه مقاومت و حجاب و عفاف، اهدای لوح با امضای قهرمانان و جامعه ورزشی به استاندار کرمانشاه و تجلیل از قهرمانان ورزشی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha