استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش بهره‌وری کولرهای آبی

تهران - ایرنا - با اجرایی شدن برنامه مشترک وزارت نیرو، وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد، برای افزایش بهره‌وری انرژی کولرهای آبی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده الکتروموتورهای پربازده BLDC استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌برداری انرژی برق (ساتبا)، از ابتدای دی ماه برنامه مشترک سازمان ملی استاندارد، وزارت نیرو و صمت برای افزایش بهره‌وری انرژی کولرهای آبی اجرایی شد و قانون ارتقای استاندارد کولرهای آبی به رده برچسب انرژی A و بالاتر ابلاغ شد و «محمود کمانی» معاون وزیر نیرو از خط تولید یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده الکتروموتورهای پربازده BLDC بازدید کرد.

با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی از محل منابع داخلی وزارت نیرو، حدود ۱۰ شرکت دانش بنیان برای تولید انبوه الکتروموتور پربازده BLDC مورد حمایت قرار گرفتند. شرکت بازدید شده، یکی از این شرکت‌هایی است که خط تولید الکتروموتور BLDC و درایو آن فعال شده است.

در این کارخانه موتور پربازده با کارایی (راندمان) حدود ۹۰ درصد تولید می‌شود. این شرکت توانایی تولید ۱۰ درصد الکترموتورهای پربازده BLDC مورد نیاز بازار را دارد.

ظرفیت تولید الکتروموتور و درایو BLDC این کارخانه حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دستگاه در سال است که ظرفیت تولید آن در حال افزایش است.

ساخت الکتورموتورهای BLDC در این شرکت از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و تمام مراحل ساخت و از جمله بخش الکترونیکی این موتور توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید شده و تنها ۳۰ درصد قطعات تشکیل دهنده آن وارداتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha