۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85336947
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

شورای امنیت وضعیت کنونی افغانستان  را بررسی می‌کند

تهران-ایرنا- سازمان ملل متحد در تارنمای خبری خود اعلام کرد که ۱۰ صبح امروز به وقت محلی نشست وییه ای را برای بررسی وضعیت کنونی افغانستان برگزار می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است نشستی را امروز (جمعه هشتم دی) در ساعت ۱۰ صبح به وقت نیویورک در رابطه با وضعیت کنونی افغانستان برگزار کند.

بر اساس همین گزارش،قرار است در این نشست گزارش «فریدون سینیرلی‌اوغلو» هماهنگ‌کننده‌ ویژه‌ی سازمان ملل متحد در امور افغانستان بررسی شود.

در این گزارش که دبیرکل سازمان ملل متحد در هشتم نوامبر به شورای امنیت فرستاده بود، بر ایجاد حکومت فراگیر، صلح پایدار و توسعه‌ اجتماعی در افغانستان و نیز بر «گفت‌وگوی ملی» تأکید شده است.

این نشست در زمانی برگزاری می‌شود که این سازمان تکلیف نمایندگی این کشور را مشخص نکرده و کمیته بررسی اعتبارنامه‌های سازمان ملل متحد برای سومین‌بار تصمیم واگذاری این نمایندگی را تعلیق کرده است.

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (بوناما) در طول چند هفته گذشته با انتشار گزارش‌های از نقض حقوق بشر به خصوص حقوق زنان و دختران در این کشور بارها از دولت طالبان انتقاد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha