۹ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85336992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ درصد تصادفات فوتی در محور شرق خراسان جنوبی است

بیرجند- ایرنا- رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: محور شرق استان در مسیر مشهد - زاهدان با ۱۰۸ فوتی از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ درصد حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داده که ۴۲ درصد آنها مربوط به خودروهای سوخت‌کش است.

سرهنگ علیرضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال پنج هزار و ۵۱ فقره تصادف برون شهری در سطح جاده‌های استان رخ داده که ۲۴۷ نفر در این حوادث جان باخته‌اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تلاش شده که با اجرای طرح بزرگ فرهنگی و آموزشی شهید ابراهیم هادی آمار تصادفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین اجرای طرح کنترل اتوبوس های مسافربری هر ۲ هفته یک مرتبه با حضور فرماندهان پاسگاه و کنترل ۱۰۰ درصدی خودروها اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی دادستان مرکز استان برخورد بازدارنده و قاطع با رانندگان خاطی انجام می‌شود گفت: برپایی استراحتگاه موقت (سیاه چادر) در ۲۸ نقطه از محورهای کویری و طولانی استان، اجرای ثبت ساعت برای خودروهای سواری در ایام پیک تردد نوروز و ابتدا و انتهای تابستان در مسیرهای طولانی دارای فراوانی تصادفات و نمایان‌سازی دهانه پل‌ها با استفاده از خاک بنتونیت هم در راستای کاهش تصادفات انجام شده است.

سرهنگ رضایی با اشاره به راه‌اندازی مرکز هوشمند کنترل ترافیک در پلیس راه استان عنوان کرد: شناسایی اتوبوس‌های مسافربری و کامیون‌های باربری فعال در قاچاق سوخت (تردد کاذب) و توقیف سیسیتمی یک ماه به دستور دادستان هم در کاهش تصادفات اثرگذار بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha