«مترو پرند»، اقدام عملی دولت سیزدهم در توسعه حمل و نقل عمومی

تهران بزرگ - ایرنا - مترو پرند در امتداد متروی تهران پس از سال‌ها تعلیق و کم کاری دولت‌های گذشته، در دولت مردمی سیزدهم افتتاح شد و توجه این دولت به توسعه حمل و نقل عمومی را نشان داد بطوریکه به گفته استاندار تهران، با سرمایه‌گذاری مستقیم ۲۰ هزار میلیارد ریالی دولت، مترو پرند سرانجام تکمیل و افتتاح شده است.

به گزارش ایرنا، متروی پرند از جمله پروژه‌هایی بود که سالیان سال بدلیل کم توجهی و فقدان جدیت و تلاش برای به نتیجه رسیدن، خاک می‌خورد و رفت و آمد مردم از این شهر به سمت تهران برای امور روزانه و کار، با مشکلات عدیده ای از جمله ترافیک و البته هزینه گزاف به سختی انجام می‌شد.

با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم و توجه عملی به این پروژه ملی، از سوی دیگر عزم و همت مسوولان در دولت، شهرداری تهران و قرارگاه خاتم الانبیا، با تاکیدات و پیگیری شخص رییس جمهور و اختصاص اعتبار ویژه این پروژه در نهایت به ثمر نشست.

نکته جالب توجه اینکه، پروژه متروی پرند از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ و در طول ۱۰ سال، فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در دولت سیزدهم با ۷۰ درصد پیشرفت و در سفر آذرماه آیت الله رئیسی مترو پرند افتتاح شد.

«مترو پرند»، اقدام عملی دولت سیزدهم در توسعه حمل و نقل عمومی

استاندار تهران در این باره می‌گوید: متروی پرند با همت و تلاش متخصصان داخلی به ویژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و با سرمایه‌گذاری مستقیم دولت مردمی به صورت نقدینگی و یا به صورت تهاتر و معوض با اعتباری ۲۰ هزار میلیارد ریالی، در نهایت تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفت.

علیرضا فخاری اضافه می کند: امروز خطوط پرند به منظور مدیریت واحد در اختیار مترو تهران قرار گرفته است تا بتواند بر اساس قواعد حرفه‌ای ظرفیت لازم را جهت حمل و نقل بین شهری و درون شهری فراهم کند.

شهروندان برای دسترسی به متروی پرند باید یکی از خطوط متقاطع با خط یک متروی تهران را انتخاب و سوار قطارهایی شوند که به سمت پرند می روند؛ ایستگاه مترو پرند به شاهد در خط یک مترو متصل می شود.

۱۳ تا ۱۵ هزار ظرفیت جابجایی مسافر با افتتاح متروی پرند ایجاد شده که نه تنها در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوای کلان شهر تهران و حومه موثر بوده بلکه در کاستن از هزینه خانوار ساکن پرند که مجبور به سفرهای روزانه به تهران به هزینه بسیار بالا هستند، تاثیرگذار بوده است.

«مترو پرند»، اقدام عملی دولت سیزدهم در توسعه حمل و نقل عمومی

اگر فردی با خودروی شخصی یا تاکسی قصد سفر از پرند تا تهران و بالعکس را داشته باشد ناگزیر است بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کند و علاوه بر آن باید ترافیک مسیر تا تهران را هم تحمل کند اما با افتتاح متروی پرند این هزینه ها به صورت قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تهران نیز در خصوص روند تایید نرخ بلیت مترو پرند از سوی هیات تطبیق فرمانداری تهران گفت: برای مترو ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) پیشتر نرخ ۱۳ هزار و ۶۵۰ برای استفاده از کارت بلیت و افزایش ۱۰ درصدی برای بلیت های تک سفره که البته با افزایش کمتر از ۱۰ درصد یعنی ۱۵ هزار تومان، تایید و اجرایی شده بود.

سعید بشیری افزود: برای نرخ بلیت مترو پرند نیز بر اساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران بدون هیچ افزایشی همان مبالغ ۱۳ هزار و ۶۵۰ برای استفاده از کارت بلیت و ۱۵ هزار تومان برای بلیت تک سفره از سوی هیات تطبیق فرمانداری تهران مورد تأیید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به این ترتیب شهروندان می‌توانند با مبلغ پرداختی در ابتدای این خط یعنی ایستگاه شاهد ۱۳ هزار و ۶۵۰ یا ۱۵ هزار تومان تا ایستگاه پرند طی طریق کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha