ثبت تخلف دوربین‌های جاده‌ای خراسان شمالی پنج درصد کاهش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: دوربین‌های جاده‌ای استان در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۳۴ هزار تخلف سرعت ثبت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش دارد. 

محمد مشتری روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تخلفات ثبت شده به وسیله ۴۰ سامانه ثبت سرعت در جاده های استان به پلیس راه اعلام و منعکس شده است.

وی با بیان اینکه ۹ ماهه امسال بیشترین تخلف سرعت جاده ای استان در محورهای فاروج-شیروان، سنخواست – جاجرم و چمن بید – جنگل گلستان گزارش شده است افزود: رانندگان عبوری از محورهای جاجرم- میامی، سه راهی ایرج – جاجرم و دوراهی پیش قلعه به راز و جرگلان مرتکب بیشترین تخلفات سرعت لحظه ای شدند و کمترین تخلفات سرعت هم در محور بجنورد- آشخانه ثبت شد.

مشتری اظهار کرد: بیشترین تخلف فاصله غیرمجاز رانندگان عبوری از استان در محورهای چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان ) و بالعکس و چمن بید – آشخانه ( چمن بید ) ثبت شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تثب ترددها در جاده های استان گفت: ۹ ماهه امسال تردد ۷۸ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۶۸۹ دستگاه وسایل نقلیه در جاده های استان ثبت شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییر محسوس ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: محور بجنورد - شیروان و بالعکس با ثبت بیش از پنج میلیون تردد پرترددترین محور استان بوده است

وی افزود: در این مدت؛ ورود هفت میلیون و ۷۳۴ هزار و ۶۷۹ دستگاه خودرو به استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۹۳ درصد افزاش دارد همچنین در این مدت خروج هفت میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۴۷ دستگاه وسیله نقلیه از استان گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود چهار درصد افزایش دارد.

مشتری اظهار کرد: ترددها در محورهای استان به وسیله ۵۱ دستگاه ترددشمار نصب شده در سطح جاده های استان مخابره می شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

خراسان شمالی در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار دارد و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha