۹ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85337379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"در مسیر نسیم" به جشنواره بین‌المللی فیلم لیفت آف راه یافت

اهواز – ایرنا - مستند "در مسیر نسیم" ساخته‌ مشترک امین نظری و سیدمرتضی سبزقبا برای حضور در بخش مسابقه‌ نهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم Lift-Off انتخاب شد.

به گزارش ایرنا فیلم «در مسیر نسیم» که نخستین تجربه‌ کارگردانی مشترک امین نظری و سید مرتضی سبزقبا در سینمای مستند است، بعد از حضور در بخش مسابقه‌ چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «CinemaKing» بنگلادش، و کسب جایزه و لوح افتخار بهترین فیلم دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Varsity» آفریقا، قرار است در بخش مسابقه‌ نهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Lift-Off» آمریکا به نمایش درآید.

سبزقبا، کارگردان این اثر هنری در خصوص این مستند به خبرنگار ایرنا گفت: در شمال دزفول استان خوزستان، روستای دورافتاده‌ای به نام "تنگه‌دز" قرار دارد که مردم‌اش از امکانات اولیه زندگی محروم‌اند.

به گفته وی در این روستا، رودخانه‌ای معروف به "رود آب شور" جریان دارد و برای رسیدن به این منطقه عشایری، جاده و پلی وجود ندارد و تنها راه ارتباطی عبور از دل رودخانه است.

امین نظری، سید مرتضی سبزقبا به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، امین نظری، تصویربردار، عکاس و صدابردار، سید مرتضی سبزقبا، تدوین و صداگذاری و طراحی پوستر، سید عزیز رودبندی، مترجم، مصطفی زاهد و عارف رشیدجلودار، موسیقی، حجت کایدخورده، عنوان‌بندی و داریوش احمدی بابادی از جمله عوامل و دست‌اندرکاران این مستند به شمار می‌روند.

این جشنواره که رویدادی سینمایی و مستقل است توسط پینوود استودیو «Pinewood» و با همکاری رالی استودیو «Raleigh Studios, Hollywood» هالیوود به منظور کشف استعدادهای جوان و مردمی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

شبکه‌ جهانی جشنواره‌ فیلم «The Lift-Off Sessions» در شهرهای مختلف جهان هم‌چون لندن، سیدنی، منچستر، ملبورن، آمستردام، برلین، تورنتو، توکیو، پاریس و نیویورک برگزار می‌شود. نامزدهای بهترین فیلم این جشنواره در «Pinewood Studios» یکی از مشهورترین استودیوهای فیلم‌سازی انگلیس اکران می‌شوند.

نهمین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی، ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۸ ژانویه‌ ۲۰۲۴ میلادی مطابق ۴ تا ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ هجری‌خورشیدی در لس‌آنجلس بزرگ‌ترین شهر ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha