فروش ۱۶۴۷ میلیارد تومانی در ۱۰ دوره برگزاری نمایشگاه ایران ساخت

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری ۱۰ دوره از نمایشگاه ایران ساخت، حجم فروش این نمایشگاه در طول این سال‌ها را ۱۶۴۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، جواد مشایخ امروز شنبه در نشست خبری "یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ساخت ایران" در سخنانی افزود: از این میزان ۵۷۶ میلیارد تومان توسط معاونت علمی در قالب یارانه به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها به منظور حمایت از تولیدات ساخت داخل اعطا شده است.

وی در این نشست که با حضور دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور برگزار شد، تاکید کرد: تولیدات فناورانه ایران ساخت در طول سال های گذشته جلوگیری از میلیون ها دلار ارز از کشور را بدنبال داشته است.

فروش ۱۶۴۷ میلیارد تومانی ۱۰ دوره برگزاری نمایشگاه ایران ساخت

مشایخ با بیان اینکه، تعداد ۳۳۰ شرکت در این نمایشگاه حاضر خواهند بود و  ۱۰ هزار و 500 محصول در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت، افزود: تاکید بیشتر در دوره یازدهم به حوزه تجهیزات تست و آزمون پیشرفته به منظور گسترش بازار شرکت ها به بخش صنعت است.

وی گفت: یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» در ۱۴ بخش موضوعی به منظور عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران‌ساخت برگزار می‌شود. «نفت و پتروشیمی»، «برق»، «الکترونیک و نرم‌افزار»، «عمران و ساختمان»، «مکانیک»، «شیمی و متالورژی»، «کشاورزی و محیط‌زیست»، «فیزیک پایه»، «تجهیزات عمومی آزمایشگاهی»،«مواد آزمایشگاهی»، «مهندسی پزشکی و زیست مواد»، «تجهیزات آزمون صنعتی»، «خدمات کالیبراسیون» و «تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس» محورهای برگزاری این رویداد است.

مشایخ تاکید کرد: توجه به تجهیزات تست و آزمون پیشرفته در عنوان نمایشگاه با توجه به اضافه شدن کلیدواژه اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ­بنیان ریاست جمهوری، با هدف گسترش بازار شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات تست و آزمون به متقاضیان بخش صنعت صورت گرفته است.

وی درباره حمایت‌ها از  این نمایشگاه بیان کرد: همانند سال گذشته برای محصولات سطح اول تا سوم از ۴۰ تا ۱۰ درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان یارانه پرداخت خواهد شد. 

مشایه ادامه داد: البته این حمایت‌ها مشمول شرکت‌هایی خواهد شد که به‌صورت فیزیکی در نمایشگاه حضور دارند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ساخت ایران از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه جاری در سالن های ۳۱، ۴۰ و ۴۴ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha