مشاور رییس جمهور در امور حوزه روحانیت: انقلاب اسلامی وامدار قرآن است

مشهد - ایرنا - مشاور رییس جمهور در امور حوزه روحانیت با اشاره به ایینکه انقلاب اسلامی وامدار قرآن است، گفت: انقلاب با قرآن شروع و آیه‌های آن به شعار تبدیل شد که شعورآفرین بود و مردم با شعور قرآنی به میدان آمدند و ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی عصر شنبه در آیین نکوداشت و تکریم قاری بین المللی قرآن کریم استاد سلیمان جعفری و استاد غلامرضا با وجدان و یادبود استاد فقید زنده یاد جواد عسگری افزود: هیچ چیز به اندازه قرآن نمی‌توانست تاثیرگذار باشد و مقاومت ایجاد کند و اکنون این نمونه تاثیرگذاری را در جبه مقاومت غزه و حماس شاهدیم.

وی ادامه داد: تمامی حماسه‌های اسلامی را قرآن به وجود آورده و همه زیبایی‌های تاریخ اسلام مملو از زیبایی‌ها و مقاومت‌ها و بزرگی هه و بزرگ منشی‌ها از برکت قرآن است.

مشاور رییس جمهور در امور حوزه روحانیت گفت: اسلام هرچه دارد از قرآن است و اهل بیت افرادی هستند که حقیقت، عظمت، بزرگی و اخلاقشان قرآنی است. هرکس به قرآن، حقیقت و مفاهیم آن نزدیک تر شود به همان اندازه مراتب و درجات شخصیت او نیز افزایش پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی افزود: قرآن کتاب شفا و داروی همه دردها، نابه سامانی‌ها و نسخه زندگی یک انسان موحد و مسلمان است، از این رو باید به نسخه ای که خالق جهان هستی آن را برای ما پیچیده است عمل کرد تا شفا تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: انسان بایستی در همه کارها از قرآن استمداد بطلبد و در مسایل سیاسی، برنامه‌ریزی کل کشور، نظام تعلیم و تربیت، خانواده و اخلاق باید به قرآن مراجعه کرد و برنامه‌ریزان کشور باید قرآن را در قالب برنامه بیاورند و آن را عملیاتی کنند؛ باید تلاش کرد قرآن در قالب عمل پیاده شود و اخلاق و نظام تعلیم و تربیت قرآنی را پیاده و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرد.

این مسوول، برگزاری آیین نکوداشت اساتید پیشکسوت قرآن را امری مهم دانست و گفت: مشهد در این زمینه پیشگام بوده و امید است برگزاری این گونه مراسم ها به سایر استان‌ها نیز سرایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی افزود: خراسان در فرهنگ ایران یک عظمت است و هر شهر و هر قوم آن یک فرهنگ است و این استان در تمامی زمینه ها از جمله حکمت، فلسفه، موسیقی، ادبیات و غیره بسیار قوی و غنی است.

مشاور رییس جمهور در امور حوزه روحانیت: انقلاب اسلامی وامدار قرآن است

حماسه ۹ دی روز روشنگری برای همه صاحبان بصیرت است

رییس ستاد مردمی تکریم و تجلیل از خادمین و فعالین قرآن و عترت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: حماسه ۹ دی روز روشنگری برای همه صاحبان بصیرت است و آب پاکی برای همه افرادی بود که باید مرز بین پاک و ناپاک را مشخص می کردند.

سردار علی مولوی حقیقی افزود: قرآن برای عموم مردم موعظه کننده است اما برای متقین و افراد حق طلب هم موعظه کننده و هم هادی است به طوری که از آن الهام بگیرند.

وی با بیان این که در قرآن بر تشخیص حق از باطل تاکید شده و بر جنگیدن با مصادیق باطل دستور داده شده است، ادامه داد: امروز در جبهه مقاومت پیروزی از آنِ اسلام است و حماسه ای که فلسطینیان با طوفان الاقصی به وجود آوردند، منجر به انهدام اسراییل خواهد شد و این امر با تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) رقم خواهد خورد.

این مسوول با تاکید بر راه اندازی وقف قرآن بیان کرد: قرآن زنده است و قاریان هم باید زنده باشند چه آنان در قید حیات باشند چه نباشد، از این رو وقف قرآن را ساری و جاری کرد.

مشاور رییس جمهور در امور حوزه روحانیت: انقلاب اسلامی وامدار قرآن است

به گزارش ایرنا، آیین نکوداشت و تکریم اساتید پیشکسوت جامعه قاریان به همت ستاد مردمی تکریم و تجلیل از خادمان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی برگزار شد.

در این آیین از قاری بین المللی قرآن کریم استاد سلیمان جعفری، استاد غلامرضا با وجدان و چند نفر از قاریان مشهدی و چند نفر از قاریان افغانستانی مقیم مشهد تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha