۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85338821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخورداری سه هزار هکتار بافت  فرسوده البرز از مزایای مناطق محروم

کرج - ایرنا -معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد: برخورداری سه هزار هکتار بافت فرسوده استان البرز از مزایای مناطق محروم کشور در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد آئینی " روز یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان البرز افزود: با توجه به رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها شرکای راهبردی این وزارتخانه در بازسازی بافت های فرسوده هستند بنابر این تعامل سازنده می تواند عامل مهمی در پیشبرد اهداف بازآفرینی شهری باشد.
وی ادامه داد: در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، نوسازی مسکن در بافت فرسوده مهم و بلکه مهمتر از نهضت ملی مسکن است و جای خرسندی دارد که این نگاه در استان البرز نیز حاکم است.
آئینی گفت: نکته کلیدی و مهم، ایجاد تدابیر لازم برای همگام سازی اهداف نهضت ملی مسکن با نوسازی بافت های فرسوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: وظیفه اصلی ستادهای بازآفرینی شهری، استانداردسازی مسکن است و در مراحل بعدی کاهش فقر، محرومیت، بهبود شرایط زندگی، گسترش قابلیت ها و دارایی های ساکنان محلات هدف بازآفرینی محسوب می‌شود.

برخورداری سه هزار هکتار بافت  فرسوده البرز از مزایای مناطق محروم

حوادث طبیعی خسارت های بسیاری به پلاک های ناپایدار وارد می کند
آئینی گفت: اگر حادثه ای طبیعی همانند زلزله رخ دهد، خسارات بسیار زیادی به پلاک های ناپایدار و بافت‌های فرسوده وارد می شود و بر این باور هستیم که اگر برخی هزینه ها از اکنون توسط شهرداری ها و دستگاه های مسوول صورت گیرد، خسارات جانی و مالی در بحران ها و مخاطرات طبیعی به مراتب کاهش می یابد.
معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر ضرورت آموزش مداوم شهروندی بیان کرد: از شهرداران انتظار می رود قوانین و مقررات نوسازی بافت های فرسوده و سند ملی بازآفرینی را مورد مطالعه دقیق قرار دهند.
وی افزود: کار ویژه ای در البرز برای اولین بار در کشور صورت گرفته و در محله های هدف بیش از ۲ هزار بسته و دیدار چهره به چهره با مردم برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص اهمیت نوسازی این بافت ها صورت گرفته که ستودنی است.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید ساکنان بافت های ناکارآمد و فرسوده را به مرحله تصمیم گیری برسانیم.
وی با بیان اینکه تبصره ۱۱ قانون بودجه امسال، امکاناتی را فراهم کرده که باید مورد مطالعه و اجرا قرار گیرد، افزود: بر این اساس اسناد عادی در سکونتگاه های غیررسمی به سند مالکیت تبدیل می شود و ساکنان این بافت ها می توانند از مزایای بسیاری همچون نوسازی و تسهیلات برخوردار شوند.
آئینی گفت: لایحه ساماندهی اراضی تصرفی از سوی وزارت راه و شهرسازی به دولت تقدیم شده و با رویکرد مردم محور درصدد تعیین تکلیف این اراضی هستیم.
معاون وزارت راه وشهرسازی به برخی مزیت های طرح کلید به کلید اشاره کرد و افزود: این طرح با ارایه تخفیف های ویژه ، کاهش تراکم در بافت ها و ساماندهی مناطق هدف همراه است.
این مسوول اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه حتی اراضی فاقد بنا در بافت های فرسوده مشمول معافیت های خاص خواهند شد.
آئینی گفت: تمام طرح های حمایتی، تخفیف ها و تسهیلات در نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده کشور و استان البرز نیز لحاظ می شود ضمن آنکه ۲ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی البرز اختصاص می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha