نوسازی چاه‌ها در دستور کار آبفا شیراز/پایان عملیات چاه دروازه قرآن

شیراز-ایرنا-نوسازی چاه‌ها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شیراز قرار دارد و اخیراً هم عملیات نوسازی وکف‌شکنی چاه دروازه قرآن که از طریق بودجه عمرانی تأمین شده بود با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد ریال به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان فارس در سال‌های اخیر با معضل تنش‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند؛ یکی از راهکارها برای حل این مشکل بهسازی شبکه‌های آب و فاضلاب و نوسازی و کف‌شکنی چاه‌های قدیمی در مناطق مختلف این کلانشهر با هدف بازگرداندن این چاه‌ها به مدار بهره‌برداری است.

اخیراً هم شرکت آب و فاضلاب از پایان عملیات نوسازی و کف‌شکنی چاه دروازه قرآن خبر داده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در این باره گفت: عملیات نوسازی وکف‌شکنی چاه دروازه قرآن که از طریق بودجه عمرانی تأمین شده بود با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد ریال به اتمام رسید.

بهمن بهروزی افزود: چاه ۱۰۷دروازه قرآن در دهه ۶۰ تا عمق ۱۴۰ متر حفاری شده بود که با توجه به اُفت شدید سطح آب و سفره‌های زیرزمینی از مدار بهره‌برداری خارج شده بود.

وی ادامه داد: به دلیل موقعیت استراتژیک چاه و نیاز به تأمین آب ارتفاعات بالا دست دروازه قرآن و شهرک گلشن، نوسازی این چاه در دستور کار قرار گرفت.

بهروزی گفت: عملیات نوسازی و کف‌شکنی تا عمق ۲۷۶ متری ادامه داشت و این چاه با دبی ۳۵ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره‌برداری شد.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز هزینه انجام این عملیات حدود ۱۲ میلیارد ریال از طریق بودجه عمرانی تأمین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha