۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85338845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اندیشکده حکمرانی زنجان از تمامی جریان‌های سیاسی استقبال می‌کند 

زنجان - ایرنا - مسوول اندیشکده حکمرانی استان زنجان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با احصای ظرفیت‌ها و موانع موجود در توسعه استان نقش آفرینی کنیم گفت: این اندیشکده‌ از تمام جریان‌های سیاسی برای تحقق اهداف ترسیم شده خود استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود حسنی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه اندیشکده حکمرانی بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است افزود: این اندیشکده با مدیریت غیرمتمرکز و استقرار در مراکز استان‌ها سعی می‌کند اهداف مد نظر را با استفاده از ظرفیت نخبگان و تجربه صاحب نظران و اندیشمندان محقق کند.

وی با بیان اینکه رویکرد تحولی مجلس یازدهم بر اصلاح نظام حکمرانی و بر چهار عنصر کارآمدسازی، شفاف سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی قرار دارد اضافه کرد: استفاده حداکثری از نخبگان، خبرگان و تجربه صاحب نظران و اندیشمندان همچنین شناسایی، معرفی و مدل سازی‌های عملیاتی پیشران در فرایند تصمیم سازی، قانونگذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی و مردم‌سازی در امور در دستور کار قرار دارد.

حسنی با بیان اینکه بیستمین اندیشکده حکمرانی کشور در استان زنجان ایجاد شده است اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و به دنبال آن جلسات استانی و کارگروه‌های مرتبط نیز تشکیل شده است.

وی اهداف اندیشه حکمرانی و قانونگذاری را تسهیل نظارت‌های میدانی بر حسن اجرای قوانین بر اساس پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: شناسایی و برقراری ارتباط هدفمند بین دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی همچنین شناسایی بانک اطلاعات نخبگان و اساتید در مسیر تحقق حکمرانی نو و زمینه سازی جهت مطالبه‌گری و نقد منصفانه در جهت اقناع عمومی نسبت به فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی از دیگر اهداف شکل گیری این اندیشکده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha