۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85352843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: اندیشکده حکمرانی در حل مشکلات یاریگر مسئولان باشد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری استانی، گفت: هرچند این نیاز کشور دیر تاسیس شده اما امید است با استمرار و اراده قوی و خرد جمعی در حل مشکلات یاریگر مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در دیدار با اعضای اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان زنجان، افزود: مساله شناسی و احصای مسائل، پیشنهادهای علمی کاربردی و قابل اجرا و بهره گیری از هر سلیقه علمی باید سرلوحه اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استانی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان همچنین هم افزایی و روحیه کار جمعی را لازمه حل مشکلات و مسائل دانست و بر تقویت این مهم در استان تاکید کرد.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به لزوم بررسی کارشناسی دقیق مسائل استانی و نیازسنجی های توسعه و پیشرفت استان به برخی مشکلات اولویت دار استان از جمله محیط زیست و پسماند روی اشاره کرد.

امام جمعه زنجان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان از ایشان خواستم که این موضوع را که سالها معطل مانده است دستور ساماندهی دهد که ارزش افزوده ای هم برای زنجان دارد.

وی همچنین گفت: در مساله آب نیز می بایست مسئولان به طور جدی پای کار باشند و اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان زنجان می تواند با توجیهات علمی و کارشناسی در این مسائل ورود و کمک کند.

مدیر اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان زنجان هم در این دیدار گزارشی از اهداف و ماموریت های این اندیشکده به عنوان حلقه میانی بین مردم و حاکمیت ارائه کرد و گفت: در این اندیشکده که به همت مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است، ۱۱ نفر از صاحب نظران و اساتید دانشگاهی از سلایق مختلف به عنوان اعضای علمی، حقوقی و حقیقی حضور دارند.

داود حسنی افزود: همچنین در این اندیشکده، ۶ کارگروه علمی در موضوعات مختلف با دعوت از نخبگان علمی تشکیل شده که به عنوان بازوی کارشناسی برای مجلس و نمایندگان، قرار است نظام مسائل استانی و ضرورت ها و اولویتهای توسعه را بررسی کنند و یا به عنوان آینده پژوهی برای طرح در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ارائه و به قانونگذاران و مجریان در حل مشکلات استانی کمک نمایند.

در این جلسه همچنین هر یک از اعضای اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان زنجان، دیدگاههای خود را درباره اهمیت اندیشکده بیان و مساعدت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان را برای کمک به گفتمان سازی این مهم در جامعه و در بین مسئولان خواستار شدند.

اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان زنجان یک ماه پیش در دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha