۹ هزار کارت ملی هوشمند در چهارمحال و بختیاری آماده تحویل است

شهرکرد – ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر ۹ هزار و ۴۰ عدد کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان این استان آماده تحویل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی موسوی روز یکشنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در سالجاری، انتظار می‌رود افرادی که کارت‌های ملی آن‌ها صادر شده با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به دریافت کارت‌ خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون حدود ۷۷۹ هزار و ۱۹۹ مورد درخواست کارت ملی معادل ۹۹ درصد افراد حائز شرایط کارت ملی هوشمند در چهارمحال و بختیاری دریافت و روی سامانه بارگذاری شده است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: از این تعداد درخواست‌های دریافت شده تا پایان آبان‌ماه ۷۳۲ هزار و ۹۷ مورد کارت ملی هوشمند در استان صادر و همچنین ۷۲۳ هزار و ۵۷ کارت تحویل شده است.

صدور بیش از ۲۴هزار جلد شناسنامه مکانیزه

موسوی اضافه کرد: از اول سال تاکنون ۲۴هزار و ۹۴۴ جلد شناسنامه و چهار هزار و ۹۵ جلد شناسنامه المثنی بالای ۱۵ سال در چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از اول سال تاکنون نیز ۱۱هزار و ۱۲۲ مورد هم شناسنامه مکانیزه زیر ۱۵ سال صادر شده است.

افزایش نرخ ولادت در چهارمحال و بختیاری

موسوی با اشاره به نرخ ۱۳.۶۵ در هر هزار نفر ولادت در چهارمحال و بختیاری گفت: در سالجاری ۱۰ هزار و ۴۸۲ مورد ولادت در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۰ هزار و ۳۰۶ مورد ولادت به ثبت رسیده ۱۱ صدم در هر هزار نفر معادل ۱۷۶ مورد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیشترین تفاوت نرخ ولادت مثبت را مربوط به شهرستان لردگان عنوان کرد و افزود: در ۹ ماه گذشته ۲ هزار و ۵۵۴ واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته که ۲ هزار و۲۵۳ واقعه بود، معادل ۳۰۱ مورد افزایش نشان می‌دهد.

۹ هزار کارت ملی هوشمند در چهارمحال و بختیاری آماده تحویل است

به گفته موسوی، شاخص نسبت جنسیت ولادت‌ها به صورت طبیعی باید ۱۰۵ باشد که در بیشتر کشورها از جمله ایران این رقم امروز ۱۰۷ به این معنی که به ازای هر۱۰۰ دختری که به دنیا می‌آید ۱۰۷ پسر متولد می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت:نسبت جنسیت ولادت‌ها در این استان را ۱۰۸.۳ درصد در سال‌جاری و سال گذشته ۱۰۸.۲ درصد بوده است.

تولد ۵۴۵ مورد دو و سه قلو در چهارمحال و بختیاری

به گفته موسوی، از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ که طرح جوانی جمعیت کلید خورد تاکنون ۵۴۵ مورد دو و سه قلو در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است که از این تعداد ۵۲۷ مورد دوقلو و ۱۸ مورد سه قلو بودند.

وی با اشاره به تولد ۹ مورد سه قلو درچهارمحال و بختیاری در ۹ ماه گذشته ادامه داد: از این تعداد یک مورد در بروجن، چهار مورد در شهرکرد، یک مورد فارسان و سه مورد در لردگان به ثبت رسیده است.

۹ هزار کارت ملی هوشمند در چهارمحال و بختیاری آماده تحویل است

موسوی اضافه کرد: براین اساس میزان باروری کل در کشور ۱.۶ و این رقم در استان معادل ۱.۶۶ درصد به ثبت رسیده است.

ثبت سه هزار و۴۲۴ واقعه فوت

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماهه سالجاری سه هزار و ۴۲۴ واقعه فوت در این استان به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: نرخ وفات سال جاری استان در ۹ ماهه سال جاری ۴.۴۶ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت استان به ثبت رسیده که این آمار نسبت به نرخ فوت در مدت مشابه سال قبل تفاوت محسوسی نداشته است.

موسوی اضافه کرد: نسبت جنسیت وفات در چهارمحال و بختیاری ۱۳۸ بود(به ازای فوت هر۱۰۰ زن ۱۳۸ مرد فوت شده است) است.

روند کاهشی نرخ ازدواج در چهارمحال و بختیاری

موسوی گفت: نرخ ازدواج در هفت ماه گذشته سال جاری با ثبت سه هزار و ۷۷۶ واقعه ازدواج ۶.۳۳ در هر هزار نفر جمعیت ساکن، اعلام شده است در حالی که نرخ ازدواج در سال گذشته با ثبت چهار هزار و ۲۵۸ واقعه معادل ۷.۲۱صدم در هزار نفر بوده است.

به گفته موسوی، تفاوت نرخ ازدواج در چهارمحال و بختیاری ۸۸ صدم در هر هزار نفر کاهشی نشان می‌دهد.

۹ هزار کارت ملی هوشمند در چهارمحال و بختیاری آماده تحویل است

وی با بیان اینکه لردگان بیشترین تفاوت نرخ ازدواج را در چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری داشته است، اضافه کرد: در سال‌جاری ۸۹۴ واقعه ازدواج در شهرستان لردگان به ثبت رسیده که نسبت به یک‌هزار و ۸۵ واقعه ازدواج سال گذشته ۱۹۱ مورد کاهش نشان می‌دهد.

نرخ افزایشی طلاق در چهارمحال و بختیاری

وی در خصوص طلاق گفت: در هفت ماه امسال نرخ طلاق در چهارمحال و بختیاری با ثبت ۹۸۲ مورد ۱.۶۵ بود که نسبت به ۹۱۰ مورد سال گذشته ۱۱ صدم تفاوت نرخ طلاق در استان مثبت گزارش شده است.

رتبه ۱۲ جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری

به گفته مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری براساس سرشماری ۱۳۹۵ رتبه این استان در جوانی جمعیت ۱۲ است.

به گفته موسوی، برآورد جمعیت چهارمحال و بختیاری در زمان حاضر به یک‌میلیون و ۲۶ هزار و ۱۰۸ نفر می‌رسد که از این تعداد ۵۲۲ هزار و ۱۵۲ نفر مرد و ۵۰۳ هزار و ۹۵۶ نفر زن هستند.

وی در خصوص تغییر نام نیز گفت: در سالجاری تاکنون ۶۵۰ مورد تغییر نام انجام شده که از این شمار۴۶۱ مورد با مجوز اداره کل ثبت احوال، ۱۳۱ مورد از طریق محاکم و ۵۸ مورد هیات حل اختلاف و همچنین ۹۴۵ مورد تغییر نام خانوادگی در استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha