رئیس جمهور صربستان: بلگراد روابط دوستانه با روسیه و چین را حفظ می‌کند

تهران- ایرنا- الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان با بیان اینکه این کشور سیاست مستقلی را دنبال خواهد کرد، افزود: بلگراد روابط دوستانه با روسیه و چین را حفظ خواهد کرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ووچیچ با تاکید بر اینکه صربستان یک کشور آزاد و مستقل باقی خواهد ماند که تصمیماتش را خودش می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ما در مسیر پیوستن به اتحادیه اروپا جلو خواهیم رفت اما در این راه از آزادی و استقلال خود چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

رئیس جمهور صربستان با اشاره به فشار برخی از کشورهای اروپایی برای تغییر مواضع این کشور نسبت به روسیه و چین، تاکید کرد: صربستان با حفظ غرور ملی خود مسیر پیوستن به اتحادیه اروپا را طی خواهد کرد و در عین حال به دوستی سنتی و روابط حسنه خود با روسیه و چین نیز ادامه خواهد داد.

ووچیچ با تاکید بر اینکه بلگراد به تحریم‌ها علیه روسیه نخواهد پیوست، گفت: ما برای خشنودی دیگران مرتب از مسکو و پکن انتقاد نکرده و تحریم‌هایی علیه روسیه را وضع نخواهیم کرد.

وی همچنین با بیان اینکه ما به دنبال راضی کردن دیگران نیستیم، تاکید کرد: هدف ما این است که در تصمیم‌گیری بر سر مسائل حساس و با اهمیت، تنها به منفعت و مصلحت مردم و کشور خود بیندیشیم و هیچ کاری را به خاطر منافع و مصالح دیگران انجام نخواهیم داد.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفت: مردم صربستان در برابر تلاش‌های غرب برای ایجاد بحران و مداخله در امور داخلی این کشور مقاومت کرده و با آن مقابله خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه من به مردم صربستان ایمان دارم، تاکید کرد: صرف‌نظر از هر سناریویی که غرب برای مداخله در امور داخلی و ایجاد بحران در این کشور به کار گیرد، مردم صربستان راهی برای مقابله و مقاومت در برابر آنها پیدا خواهند کرد.

زاخارووا همچنین با تاکید براینکه صربستان تا به حال نیز راهی طولانی را در مسیر مقابله با دخالت‌های غرب طی کرده است، افزود: صرب‌ها تاریخ خود را می‌دانند و برخلاف اوکراین هرگز آن را رها نکرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha