یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری/ درگیری اشغالگران با جوانان فلسطینی در قدس اشغالی

تهران- ایرنا- منابع فلسطینی از یورش دوباره نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و نیز مناطقی از قدس اشغالی و در عین حال مقابله جوانان فلسطینی با متجاوزان خبر دادند.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از شبکه المیادین، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوباره به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند و جوانان فلسطینی به مقابله با اشغالگران متجاوز پرداختند.

نظامیان اشغالگر امروز به اردوگاه «الدهیشه» در بیت لحم، مناطق غربی شهر نابلس، شهرک «حبله» در جنوب قلقیلیه و به اطراف مقر صلیب سرخ در شهر «البیره» در کرانه باختری یورش بردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهرک «سلواد» در شمال شرق رام الله حمله کرده و به منازل فلسطینیان یورش بردند و همزمان درگیری هایی میان جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در اردوگاه «شعفاط» در قدس اشغالی گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد در گزارش پنجشنبه هفتم دی‌ماه درباره آنچه که وخامت سریع اوضاع حقوق بشر در اراضی اشغالی کرانه باختری خواند، ابراز تاسف کرد و از رژیم صهیونیستی خواست به خشونت علیه فلسطینی‌ها در این منطقه پایان دهد.

در گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) آمده است از حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۳۰۰ فلسطینی در کرانه باختری کشته شده‌اند (به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند).
بیشتر جان باختگان کرانه باختری در عملیات نظامیان رژیم صهیونیستی یا در مقابله با آن‌ها به شهادت رسیده‌اند.

این گزارش می افزاید که دست‌کم ۱۰۵ نفر از این شهدا در عملیات حملات هوایی رژیم صهیونیستی یا تاکتیک‌های نظامی دیگری در اردوگاه‌های پناهندگان یا مناطق پر ازدحام جان خود را از دست داده‌اندو دست‌کم هشت نفر نیز توسط شهرک نشین‌های یهودی کشته شده‌اند.

سخنگوی دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رد این گزارش آن را «کاملا مسخره» توصیف و مدعی شد: ما صدها نفر از مظنونان تروریستی را در آن منطقه بازداشت کردیم و برای حفظ امنیت خود به آنچه که باید انجام دهیم، ادامه می‌دهیم.

در عین حال «ولکر ترک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرده که استفاده از نظامیان غیرضروری یا نامتناسب علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری «بسیار نگران کننده» است.
ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که علیه افراد مظنون در کرانه باختری اقدام می‌کند و تحقیقات درباره موارد احتمال بدرفتاری با بازداشت شدگان آغاز شده است.

یک مقام صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کودکان شهید فلسطینی در کرانه باختری در سال ۲۰۲۳ به سطح بی‌سابقه ای رسیده و مرگبارترین سال برای کودکان در کرانه باختری بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha