۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85339675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۴۱ هزار زنجانی در پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند

زنجان - ایرنا - کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۵۴۱ هزار و ۶۹ نفر از هم استانی‌ها معادل ۶۸ درصد جمعیت هدف تا ۹ دی سال جاری در پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند.

تورج جلالیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش تا چند روز آینده به پایان می رسد و لزوم همکاری اقشار مختلف مردم در این طرح بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تشخیص و کنترل زودهنگام دیابت و فشار خون، مهمترین هدف این برنامه، شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون و مداخله برای پیشگیری از بیماری‌های ثانویه در این افراد است.

این کارشناس ادامه داد: در این طرح ضمن غربالگری قند و فشار خون، اندازه‌گیری قد و وزن و محاسبه شاخص توده بدنی و تن‌سنجی هم به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بیماران بعد از غربالگری و شناسایی از طریق سیستم ارجاع به سطح درمانی مربوط ارجاع می‌شوند و تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین تحقیقات انجام گرفته، ۴۱.۵ درصد از مبتلایان به فشار خون بالا و ۳۶.۸ درصد از مبتلایان به دیابت در سطح استان از بیماری خود آگاهی ندارند .

جلالیان گفت: جمعیت هدف می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع سلامت و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سطح استان در این پویش شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که از وضعیت فشار خون و قند خون خود مطلع هستند می‌توانند با خود اظهاری در سامانه op.salamat.gov.ir در طرح ملی غربالگری قند و فشار خون بالا مشارکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha