۹۵ گروه جهادی پزشکی به مناطق محروم خراسان‌شمالی اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۹۵ گروه جهادی پزشکی در ۹ ماهه امسال با هدف ارایه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و روستاهای استان اعزام شدند.

مسعود شمشیریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد؛ ۴۵ تیم پزشک عمومی و دندانپزشکی و ۵۰ تیم شامل پزشک متخصص و فوق تخصص بودند که در قالب گروه های جهادی به مناطق محروم و روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند.

وی افزود: این گروه های جهادی در ۹ ماهه امسال ۱۲۰ هزار خدمت رایگان درمانی و بهداشتی در ۸۳ روستا و منطقه محروم استان ارایه دادند.

شمشیریان ادامه داد: بیش از ۱۵ میلیارد ریال در این اردوهای جهادی برای خرید دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی و دندانپزشکی هزینه شده است.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تصریح کرد: بیمارانی که بعد از ویزیت نیاز به عمل جراحی یا خدمات پاراکلینیک دارند به بیمارستان های استان یا مراکز درمانی مجهز ارجاع داده می شوند.

به گفته وی؛ تاکنون ۴۷۲ بیمار به مراکز درمانی خراسان شمالی ارجاع و درمان شده اند.

شمشیریان یادآور شد: ارایه خدمات از سوی گروه‌های جهادی رایگان است اما برای تامین دارو و سایر نیازمندی‌ها از مشارکت نیکوکاران استفاده می شود.

خراسان شمالی بیش از ۳۵۰ هزار بسیجی سازمان یافته دارد که بخش زیادی از آنان فعالان صنوف مختلف را در برمی گیرند.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha