خلع ید ۲۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی «احمد آباد» ساری

ساری- ایرنا- همسو با دستور رئیس جمهور برای مقابله با جنگل‌خواری در شمال امروز دوشنبه یازدهم دی ماه با حضور نماینده ویژه استاندار مازندران در امور صیانت از اراضی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان، عملیات رفع تصرف و خلع ید ۲۲ هکتار از عرصه های منابع طبیعی احمد آباد ساری اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزم استانداری مازندران برای برچیدن بساط جنگل‌خواری، زمین‌خواری و کوه‌خواری همانند آزادسازی حریم دریا بسیار جدی است؛ موضوعی که همسو با این رویکرد دولت، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران ماموریت های قرارگاه مبارزه با جنگل‌خواری کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی را مرحله به مرحله در حال اجرایی کردن است.

نماینده ویژه استاندار مازندران در امور صیانت از اراضی در حاشیه اجرای رفع تصرف عرصه های طبیعی منطقه ساری به خبرنگاران گفت: در راستای آزاد سازی عرصه های منابع طبیعی که در دست افراد زیاد خواه قرار دارد، امروز با هماهنگی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی، ۲۲هکتار از اراضی منطقه احمدآباد ساری آزاد شد.

سردار ناصر اکبرزاده افزود : با تدابیر خردمندانه استاندار مازندران مبنی بر خلع ید عرصه های طبیعی از دست متجاوزان، آزاد سازی ها و رفع تصرف عرصه های طبیعی در استان ادامه خواهد داشت و این طرح در همه نقاط به ویژه در غرب استان را خواهیم داشت.

نماینده استاندار مازندران در صیانت از اراضی طبیعی تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی به هیچ کس اجازه نخواهیم داد تا به عرصه های طبیعی تجاوز کرده و کسانی که در گذشته به انفال عمومی دست درازی کرده اند نیز بر اساس مقررات و با همکاری دستگاه قضایی عرصه های طبیعی را بر می گردانیم.

وی ادامه داد: عرصه های طبیعی متعلق به همه ملت ایران است و با متجاوزان به شدت برخورد می کنیم.

نماینده ویژه استانداردر جنگل‌خواری، کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی با توضیح این که پرونده‌های ساخت و سازها و تغییرکاربری های غیر مجاز با مستندات دراختیار این قرارگاه است، گفت : یقین کنید در آینده اتفاقات خوبی در حفاظت از عرصه های طبیعی رخ خواهد داد.

اکبرزاده با بیان این که مسوولان بالادستی و ملی طبق دستور شخص رئیس جمهو باید به کمک این خطه از کشور بیایند که خدمات ملی ارایه می کند، گفت: رانت خواران و مفسدان بدانند اصلا تارف نداریم، شناسایی را انجام دادیم و با قدرت برخوردها را طبق قوانین و ضوابط قضایی عملی می کنیم.

وی گفت: با شدت پیگیر جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در مازندران هستیم. تعیین تکلیف سازه های ساخته شده را در دستور کار داریم و اشخاص مسوولی را که مجوز غیر قانونی صادر کردند شناسایی کردیم و پرونده اشان در دست پیگیری است.

نماینده ویژه استاندار مازندران در جنگل‌خواری، کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی با اظهار این که تخلفات آشکاری در بخش حفاظت از عرصه های طبیعی و تجاوز به زمین های مازندران رخ داده است که افکار عمومی مطالبه گری جدی از دولت سیزدهم برای حل ریشه ای در این خصوص دارد، توضیح داد: البته تجاوز، تصرف و تغییر کاربری های غیر قانونی زمین های کشاورزی، ساخت وسازهای بی رویه و خارج از ضوابط در عرصه های ملی در مازندران، مشکل چهار دهه ای این خطه است و موضوعی نیست که بخواهیم به یکباره همه مسایل را حل و فصل کنیم.

از آن جایی که تا ۷۰ درصد وسعت استان مازندران جزء عرصه های طبیعی ملی در قالب سواحل دریای خزر، جنگل و مرتع است، تجاوز و تصرف این عرصه ها و تغییر کاربری های غیر قانونی زمین های کشاورزی همواره از مشکلات جدی و دغدغه های ملی بوده است.

فیلم |خلع ید۲۲هکتار از اراضی منابع طبیعی «احمد آباد» ساری

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha