پویش ملی سلامت چهار هزار و ۲۲۰ نفر در ساوه و زرندیه را به میدان درمان آورد

ساوه - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ابتلای چهار هزار و ۲۲۰ نفر از ساکنان شهرستان های ساوه و زرندیه به فشار خون و دیابت در پویش ملی سلامت شناسایی شد.

کبری ناصح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی وبهداشتی ساوه در پویش ملی سلامت، غربالگری ۲۵۶ هزار و ۶۳۴ نفر را در افق کاری خود قرار داده که تا کنون ۱۵۶ هزار و ۶۰ نفر از واجدان شرایط در شهرستان های ساوه و زرندیه تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی میانگین شرکت افراد واجد شرایط شامل بالای ۱۸ سال و بانوان باردار در جغرافیای ماموریتی این دانشکده را حدود ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: از تعداد افراد شرکت کننده در این پویش چهار هزار و ۲۲۰ نفر مبتلا به پرفشاری خون و دیابت شناخته شده اند که شامل سه درصد از افراد غربالگری شده است.

ناصح اضافه کرد: ۱۲۵ هزار و ۴۵ نفر از افراد غربالگری شده در شهرستان ساوه و ۳۱ هزار و ۱۵ نفر نیز در شهرستان زرندیه در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند که ۲ هزار و ۸۱۲ نفر مبتلا به پرفشاری خون و یک هزار و ۴۰۷ نفر مبتلا به دیابت شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه بیماران شناسایی شده به پزشک معالج معرفی و آموزش‌های خود مراقبتی را دریافت کرده اند، افزود: ۲۶ مرکز جامع سلامت، ۳۰ پایگاه سلامت و ۶۶ خانه‌های بهداشت در ۲ شهرستان هدف در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در این طرح فعالیت دارند و علاوه بر آن پایگاه‌های سیار نیز به واحدهای صنعتی و ادارات دولتی در این طرح خدمات غربالگری ارایه می‌کنند.

دانشکده علوم پزشکی ساوه به ۲ شهرستان ساوه و زرندیه با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در شمال استان مرکزی خدمات می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha