۱۲ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85340782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یورش مجدد به کرانه باختری/ زخمی شدن یک نظامی صهیونیست + فیلم

تهران-ایرنا- منابع خبری از یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از المیادین، نیروهای اشغالگر به شهر جنین در کرانه‌ باختری یورش برده و آژیرهای خطر در این شهر به صدا درآمد.

منابع خبری اعلام کردند که انفجار شدیدی در جنین رخ داده و نیروهای مقاومت با بمب تجهیزات نظامی صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند.

اکنون درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در منطقه الساحه در اردوگاه جنین رخ داده است.

گردان‌های القسام شاخه قباطیه اعلام کرد: در عملیاتی مشترک با سرایاالقدس شاخه جنین، مبارزان ما تجهیزات نظامی صهیونیستی را هدف قرار دادند.

گردان های شهداالاقصی نیز اعلام کرد که نیروهای ما بامداد امروز با اشغالگران صهیونیست در شهر قلقیلیه مقابله کرده و یک نظامی صهیونیست زخمی شد.

شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیست به منطقه یعبد در جنین یورش برده و منازل و ‌مغازه ‌های آن‌ها را محاصره و فیلم ‌های ضبط شده توسط دوربین ‌ها را مصادره کردند.

برخی منابع همچنین از قطع جریان برق همزمان با یورش به اردوگاه جنین خبر دادند.

اشغالگران همچنین به شهر الظاهریه در جنوب الخلیل در کرانه‌ باختری یورش بردند.

در شهر قلقیلیه در کرانه باختری نیز در جریان درگیری‌های مبارزان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست یک فلسطینی مجروح شد و ۵ نفر دیگر هم به ضرب گلوله به شهادت رسیدند.

اشغالگران همچنین به اردوگاه‌های الجلزون در شمال رام‌الله و عین السلطان در اریحا واقع در کرانه‌ باختری یورش بردند.

روز گذشته مرکز آمار فلسطین اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی ۳۱۹ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساند.

این مرکز اعلام کرد که ۱۱۱نفر از این شهدا، کودک و ۴ نفر زن هستند.

با آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد بتازگی اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری نیز ثبت کرده است. طبق اعلام این نهاد، از هفتم اکتبر حدود ۴هزار و ۷۸۵ فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha