۱۲ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85340889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسقف مسیحیان پاکستان حملات رژیم اسرائیل در غزه را محکوم کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - اسقف اعظم مسیحیان کاتولیک پاکستان در دیدار با هیات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اعلام انزجار از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، تداوم جنایات اسرائیل در غزه را به شدت محکوم کرد. 

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، همزمان با میلاد با سعادت حضرت عیسی (ع) و در آغاز سال نو میلادی، هیاتی به سرپرستی احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان متشکل از مجید مشکی رایزن جدید فرهنگی ایران در پاکستان، حسن ثابت جو کارشناس فرهنگی و دکتر امینی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور در کلیسای کاتولیک مورد استقبال جوزف ارشد اسقف اعظم مسیحیان کاتولیک پاکستان قرار گرفتند.

در ابتدای این دیدار خزاعی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن اهدای گل، یادداشت بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در مورد حضرت مسیح در آیات قرآن را به اسقف مسیحی تقدیم نمود و با تبریک عید میلاد حضرت مسیح (ع) از خصوصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در تکریم و تجلیل از پیروان دیگر ادیان، ایران اسلامی را مهد گفت‌وگوی ادیان دانست و بر همکاری مستمر در راستای ایجاد و تقویت فعالیت‌های بین ادیانی تأکید نمود.

رایزن فرهنگی ایران در پاکستان افزود: ایران دارای حکومتی دینی است و با وجود اکثریت مسلمان، حقوق پیروان همه ادیان الهی به رسمیت شناخته شده است و امتیازات ویژه‌ای برای پیروان سایر ادیان الهی نیز قائل شده که مهمترین آن داشتن نمایندگی برای پیروان ادیان مختلف در مجلس شورای اسلامی است.

خزاعی با اشاره به مهمترین وظیفه ادیان الهی یعنی یادآوری نقش خدا در زندگی مردم، تأکید کرد آنان باید اولویت را بر این بگذارند و مردم را به سمت خداباوری سوق دهند و تلاش کنند از غفلت در سطح جهانی جلوگیری کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان با یادآوری حماسه‌های جاودانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت در مسیر نجات جامعه مسیحیان از جور و ظلم گروه‌های تفکیری و داعش در عراق و سوریه، فجایع وحشیانه اسرائیل غاصب در غزه را اوج رذالت صهیونیست‌ها دانست و گفت: برای رژیم صهیونیستی همانگونه که قتل عام زنان و کودکان فرقی ندارد بمباران مساجد و کلیساها در کنار هم انجام می‌شود که این نشان از دشمنی رژیم غاصب اسرائیل با تمامی ادیان دارد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: به دلیل ویژگی خاص گفت‌وگوهای بین الادیانی، سالیان متمادی است که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکزی را با عنوان مرکز بین المللی گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها تأسیس نموده تا متولی برگزاری همکاری‌ها و نشست های رهبران و پیروان ادیان مختلف باشد لذا ما آمادگی داریم این نشست‌ها و گفتگوهای دینی را با کمک جنابعالی در کشور پاکستان هم برگزار نماییم.

خزاعی با تشریح برخی برنامه‌ها، میزگردها و نشست‌هایی که از سوی این مرکز برگزار شده است، پیشنهاد نمود اسقف اعظم مسیحیان کاتولیک پاکستان با سفر به ایران از مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و همچنین دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید نماید.

اسقف مسیحیان پاکستان حملات رژیم اسرائیل در غزه را محکوم کرد

در ادامه این نشست خزاعی با معرفی آقای "مجید مشکی" به عنوان رایزن فرهنگی جدید جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از انتخاب مناسب ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قدردانی نمود و برای مسئول جدید نمایندگی فرهنگی توفیق روز افزون در عرصه بین المللی ـ فرهنگی آرزو کرد.

اسقف اعظم جوزف ارشد که به طور مستقیم از طرف پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان صاحب این منصب گردیده است، ضمن خیرمقدم به اعضای هیات فرهنگی ایرانی از حسن نیت و توجه مسئولان ایرانی به اعیاد و مناسبت های مسیحیان در اقصی نقاط جهان تشکر کرد و اعلام داشت: به عنوان نماینده واتیکان در طول مدت مأموریت در کشورهای مختلف همواره به دلیل روحیه تعاملی و صلح آمیز ملت و دولت ایران، به این کشور توجه خاص و ویژه ای داشته‌ام و همواره آرزوی قلبی من گسترش صلح و آرامش جهانی بوده است.

اسقف اعظم در ابتدای سخنان خود ضمن اعلام انزجار از حملات وحشیانه‌ اسرائیل به زنان و کودکان و مردم غیرنظامی، بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی، به بازخوانی خاطرات برخی پزشکان مسیحی در غزه پرداخت و گفت: در هنگام حمله نیروهای اسرائیلی به بیمارستانی اعلام کردند که پزشکان مسیحی در امان هستند و بایستی از این بیمارستان خارج شوند اما آنان خود را مقید به اصول و اخلاق انسانی دانستند و در بیمارستان ماندند تا که به دست سربازان اسرائیلی کشته شدند.

وی با اعلام این که تاکنون از طرف پاپ به عنوان سفیر واتیکان در چهار کشور منصوب شده است و آخرین مأموریت خود را در کشور بوسنی و هرزگوین گذرانده است، به تشریح و تبیین رویکرد پاپ در مورد مسائل غزه پرداخت و گفت: رهبر مسیحیان جهان از جنایات صهیونیست در غزه متأثر است و به همه مسیحیان اعلام نموده تا جشن‌های سال نو میلادی امسال به صورت محدود و ساده برگزار شود زیرا که جهان عزادار کشتار و قتل عام فجیعانه اسرائیل است.

وی در سخنان پایانی خود پیشنهاد کرد تا رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به همراه این کلیسا می‌توانند اقدامات مشترک مؤثری در راستای وحدت بین ادیانی را برنامه ریزی و اجرا نمایند تا قلوب پیروان اسلام و مسیحیت الفت بیشتری را تجربه کنند.

در ادامه این گفتگو مجید مشکی رایزن فرهنگی جدید کشورمان همزمانی دیدار با اسقف اعظم و شروع مأموریت خود را به فال نیک گرفت و با توجه به تجربه فعالیت های فرهنگی در جمهوری ارمنستان، اهداف و اقدامات پیش روی سازمان در مسیر گفتگوهای بین ادیانی را به طور اجمالی بیان نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha