۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85342514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و برپایی نمایشگاه عکس مقاومت در لاهور 

اسلام‌آباد - ایرنا - همایش گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت فرمانده رشید اسلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تحت عنوان «شهید قدس» و برپایی نمایشگاه عکس مقاومت با حضور شخصیت های پاکستانی در محل خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در «لاهور» برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، سخنرانان در گردهمایی معنوی شهید قدس، مباحث خود را در خصوص چگونگی تداوم راه مقدس شهیدان والامقام، ایستادگی امت اسلام و رزمندگان پیروز جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی مطرح کردند.

خلوص نیت، جهاد در راه خدا، پاکی درون، شجاعت بی نظیر، دفاع از ملت‌های مظلوم جهان و ایستادگی در برابر زورگویان بخشی از جمله ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی بود که شخصیت‌های پاکستانی در سخنرانی خود تشریح کردند.

مهران موحدفر سرکنسول ایران در لاهور اظهار داشت: آمریکا تصور می کرد که با ترور سردار سلیمانی جبهه مقاومت در سراسر منطقه تضعیف خواهد شد اما بعد از شهادت این فرزند خمینی کبیر شاخ و برگهای درخت ریشه دار مقاومت گسترده تر از قبل شد.

گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و برپایی نمایشگاه عکس مقاومت در لاهور 

وی افزود: اعتراف رژیم صهیونیستی به دست داشتن در ترور شهید سلیمانی، نشان داد دشمنی با این قهرمان ‏مبارزه با تروریسم در منطقه، نقطه وصل نیروهای شر در عالم بوده است.

موحدفر افزود: طرح و نقشه آمریکاییها فراموشی قضیه فلسطین بود اما شهید سلیمانی کاری کرد که یک منطقه کوچک مانند نوار غزه در مقابل رژیم صهیونیستی با آن همه ادعا می ایستد.

جعفر روناس وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور مرکز ایالت پنجاب گفت: آغازین روزهای ژانویه به نمادی از فروپاشی هژمونی دنیای استکبار تبدیل شده است. ژانویه ما را بر آن می دارد تا در مورد مبارزه با تروریسم تأمل کنیم و در پیگیری عدالت، آزادی و حاکمیت پافشاری کنیم. به این دلیل که در چنین تاریخی در سال ۲۰۲۰، دستور مستقیم دونالد ترامپ، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی عراق به شهادت رسیدند.

وی افزود: جهان بدون شک شاهد کاهش نفوذ آمریکا بر نظام بین الملل است و این واقعیتی است که با تلاش سردار سلیمانی شکل گرفت. اقتدار کاریزماتیک شهید سلیمانی منجر به اتحاد جدید قدرت شرق علیه غرب شد و کاهش نفوذ آمریکا نیز به آن کمک کرد.

گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و برپایی نمایشگاه عکس مقاومت در لاهور 

روناس در ادامه سخنانش گفت: چند ماه قبل از طوفان الاقصی، پایتخت‌های برخی کشورهای اسلامی و عربی در آستانه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. اما در پی عملیات طوفان الاقصی، نه تنها دیپلمات های رژیم صهیونیستی به پایتخت های اسلامی و عربی نرسیدند، بلکه سفارتخانه های این رژیم در بسیاری از کشورهای جهان از جمله اروپا و آمریکا متزلزل شد و اکنون فلسطین تبدیل به پایتخت جهان اسلام شده است. به گونه ای که خشم و فریاد همه انسان های این زمین خاکی بر آسمان بلند شده است و دنیا در مقابل رژیم صهیونستی قرار گرفته است که این پیروزی ها مرهون زحمات شهید قاسم سلیمانی است.

علامه اصغر عارف چشتی رئیس شاخه علمای حزب تحریک انصاف در ایالت پنجاب گفت: آمریکا پس از ترور حاج قاسم اکنون از نام این شهید بزرگوار نیز می هراسد و در تلاش حذف نام و تصاویر او از فضای مجازی است.

وی افزود: کفار شاید بتوانند فضای مجازی را کنترل کنند، ولی دل های مسلمانان را هرگز نمی توانند کنترل کنند و حاج قاسم سلیمانی در دل های ما زنده است.

گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و برپایی نمایشگاه عکس مقاومت در لاهور 



لعل مهدی خان رئیس سابق سازمان امامیه پاکستان اظهار کرد: شهید سلیمانی فرمانده یک کشور نبود بلکه مجاهد و شهید بزرگ جهان اسلام بود و با قربانی جان خود توطئه آمریکایی‌ها را در کل منطقه ناکام ساخت.

قاسم علی نماینده شورای علمای شیعه پاکستان نیز کرد: سردار قاسم سلیمانی با تأسی از فرامین و دستورات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، امت اسلامی را به همگرایی و اتحاد دعوت کرد. او زندگی بابرکت خود را صرف حمایت از مظلومان کرد و به همین خاطر به دست استکبار جهانی به شهادت رسید.

وی افزود: سردار دلها فقط قهرمان ایرانی نیست بلکه او قهرمان جهان اسلام است و مقاومت غزه در مقابل قدرت های جهان نتیجه آموزش ها و تلاش های حاج قاسم سلیمانی می باشد.

در پایان مراسم شرکت‌کنندگان از نمایشگاه عکس جبهه مقاومت بازدید و به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها یک نهال درخت در خانه فرهنگ سرکنسولگری ایران غرس شد.

گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و برپایی نمایشگاه عکس مقاومت در لاهور 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha