آزمایش خود راه‌انداز یک واحد تولید برق نیروگاه ری با موفقیت انجام شد

شهرری - ایرنا - سرپرست معاونت تولید نیروگاه برق ری گفت: آزمایش خود راه‌انداز واحد (بلک استارت) G ۱۶ این نیروگاه با حضور نمایندگان دیسپاچینگ کشور، زنجان، حوزه تهران، برق منطقه‌ای تهران و شرکت متانیر و همکاری معاونت های تولید، تعمیرات و نگهداری و معاونت فنی و مهندسی نیروگاه ری با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا، محمد محمدی روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: در این آزمون بعد از توقف کلیه واحدهای گروه هیتاچی ، باس بار ۸۲، ۸۵ و خط ۲۳۰ کیلو ولت شماره ۸۳۷ اسلامشهر، از مدار خارج شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سپس واحد ۱۶ G یکی از واحدهای هفت گانه دارای قابلیت خود راه اندازی نیروگاه ری، راه اندازی شد و باس های داخلی و خط ۸۳۷ تحت تانسیون قرار گرفت و در آخر جهت تکمیل تست واحد G ۱۷ نیر راه اندازی و با تایید نمایندگان دیسپاچینگ کشور عملیات آزمون بلک استارت (خود راه‌انداز) نیروگاه ری با موفقیت انجام شد.

به گفته وی، بلک استارت یک مقوله بسیار مهم در نیروگاه‌ها است که در واقع عملیات پشتیبانی را انجام می‌دهد.

محمدی اظهار داشت: در هر زمانی که خاموشی گسترده در شبکه اتفاق می‌افتد و نیروگاه‌ها دسترسی به شبکه برق ندارند (بلک اوت) با استفاده از یکی از دیزل های خود راه‌انداز واحد، عملیات راه‌اندازی واحد نیروگاهی صورت می‌گیرد و بدین ترتیب به صورت داخلی نیروگاه و سپس شبکه سراسری برق دار می شود.

گزارش ایرنا حاکی است، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد، این نیروگاه در بدو تاسیس (۱۳۵۶) با نصب ۴۴ واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در ۲ تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس با تولید ۲۰ درصد برق مصرفی کشور شروع بکار کرد و هم اکنون با ۲۱ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha