لزوم بهره گیری از بانوان نخبه در برطرف کردن خلاهای حوزه خانواده

اهواز - خوزستان- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: بانوان نخبه و تاثیرگذار بری برطرف کردن خلاهای موجود در حوزه مشاغل خانگی، توانمندی زنان و زنان سرپرست خانواده خانواده و بانوان ورود کنند.

به گزارش ایرنا، مریم مراد اسکندری روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان ابراز امیدواری کرد: این ظرفیت‌ها پای کار دولت مردمی بیایند و از ظرفیت آنها برای حل مشکلات استفاده شود.

وی افزود: برای دومین سال متوالی کنگره زنان تاثیرگذار در سطح کشور برگزار می‌شود که نیازمند تشکیل کارگروه‌ها و نشست‌هایی بود.

مراد اسکندری با بیان اینکه امسال هشت کارگروه در این خصوص تشکیل شده گفت: هر کارگروه حوزه فعالیت خود را بررسی و در نهایت سه نفر در استان برگزیده و تجلیل می‌شوند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه بانوان منتخب خوزستانی برای کنگره کشوری معرفی خواهند شد اظهارکرد: خوزستان پنج میلیون نفر جمعیت دارد که افزون بر ۲ میلیون نفر آنها را بانوانی تشکیل می‌دهند که بر نیمی دیگر از جمعه تاثیرگذارند.

مراداسکندری گفت: برای شناسایی ظرفیت‌ها، تمام بانوان شاغل در حوهز های مختلف می‌توانند در سامانه موردنظر ثبت نام کنند تا بتوانیم ظرفیت‌های نخبگانی خوبی در حوزه بانوان جمع بندی کنیم.

وی بیان کرد: با شناسایی این ظرفیت، بانوان نخبه‌ مغفول مانده معرفی شده و از آنها برای پرکردن چالش‌های حوزه بانوان استفاده می‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: ثبت‌نام تا ۱۳ دی ماه انجام می شود و امکان تمدید این تاریخ نیز وجود دارد.

مراداسکندری با اشاره به اینکه سال گذشته هیچ گزینه‌ای از خوزستان در کنگره کشوری پذیرفته نشده ادامه داد: از بانوان تاثیرگذار شناسایی شده در این کنگره در پست‌های مدیریتی، حکمرانی و سیاست‌گذاری استفاده خواهد شد.

دبیر علمی کنگره بانوان تاثیرگذار خوزستان نیز ضمن تشریح برنامه‌های این کنگره گفت: کنگره ملی بانوان تاثیرگذار با هدف شناسایی، معرفی زن ایرانی اسلامی و تقویت جریان زن انقلابی با محوریت الگوی سوم زن برگزار خواهد شد.

میترا چراغی اضافه کرد: امسال کنگره با سالروز شهادت سردار دلها همراه شده از طرفی شاهد شهادت زنان و کودکان بی‌گناه در غزه هستیم لذا موضوع مقاومت از محوری‌ترین موضوعات دومین کنگره است.

وی ادامه داد: این کنگره به صورت یکپارچه در سراسر کشور و در هشت عرصه مختلف علمی- پژوهشی، حکمرانی و سیاستگذاری، رسانه و گفتمان سازی، اقتصاد و کارآفرینی، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، ورزش و سلامت برگزار خواهد شد.

چراغی گفت: در این کنگره شاخص‌های عمومی از جمله تاثیرگذاری زن در اجتماع، اثرپذیری زن بر دیگران، خانواده‌محوری و نقش مادر و همسر، فعالیت‌های جهادی، و تاثیرگذاری ملی و جهانی بررسی می‌شود.

دبیر علمی کنگره بانوان تاثیرگذار استانداری خوزستان بیان کرد: متناسب با هرکارگروه و شاخص‌های تخصصی، بانوان تاثیرگذار در سراسر کشور با آن شاخص‌ها ارزیابی خواهند شد.

وی افزود: سه نفر از هر کارگروه از ۳۱ استان به عنوان بانوان برتر معرفی و برگزیدگان در شورای سیاستگذاری ارزیابی می‌شوند؛ پس از آن از هر کارگروه یک نفر نشان الگوی برتر را کسب خواهد کرد.

چراغی گفت: بانوان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://banooiran.ir/ در این کنگره ثبت‌نام و مستندات لازم را بارگذاری کنند زیرا تنها درگاه برای داوری این سامانه است.

دی ماه سال گذشته نخستین ملی زنان تاثیرگذار و در بهمن ماه نخستین کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha