۶۳ زندانی جرایم غیر عمد در خراسان جنوبی آزاد شدند

بیرجند - ایرنا - ۶۳ زندانی جرایم غیر عمد در قالب نهضت خدمت مومنانه و به یاد سردار شهید سلیمانی در خراسان جنوبی آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد همراه با توزیع سبد معیشتی و جهیزیه، افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی روز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسئولان استان در سالن همایش‌های امام علی (ع) مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در این مراسم گفت: قرارگاه اجتماعی سپاه استان با هفت کارگروه به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارایه خدمات به زندانیان است.

سردار علیرضا یوسفی افزود: اعضای بسیج حقوقدانان استان هر ۲ هفته یک بار از زندان‌های خراسان جنوبی بازدید دارند و مسایل حقوقی زندانیان را پیگیری می‌کنند از همین رو امروز به برکت عمر ۶۳ ساله سردار شهید سلیمانی، ۶۳ زندانی جرایم غیر عمد با هماهنگی دستگاه قضایی استان و کمک خیران آزاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۶۰ زندانی جرایم غیر عمد با رایزنی‌های انجام شده توسط بسیج حقوقدانان آزاد شده‌اند گفت: در فتنه ترکیبی دشمن که سال گذشته بر کشور تحمیل شد بخشی از سرمایه اجتماعی آسیب دید اما همه دستگاه‌های مسوول تلاش می‌کنند با اقدامات مختلف این سرمایه اجتماعی را بازسازی کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: جهاد تبیین و نهضت خدمت مومنانه از اقداماتی بوده که به بازسازی و ترمیم سرمایه اجتماعی کمک کرده است.

وی با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: رشادت‌های این شهید در جبهه مقاومت هرگز از یاد نمی‌رود و او توانست تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

سردار یوسفی افزود: حاج قاسم تدبیر و دانش در این راه را از مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری آموخت و در دانشگاه دفاع مقدس تربیت یافت لذا شجاعت مهمترین خصلت او است.

وی گفت: سردار سلیمانی با چنین روحیه‌ای توانست داعش را از بین ببرد و جبهه مقاومت را گسترش دهد تا جایی که استکبار جهانی را مستاصل کرده و اکنون حماس به عنوان کوچکترین گروه مقاومت بلای جان آنها شده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حاج قاسم و یارانش همه نقشه‌های استکبار را در راستای تجزیه منطقه باطل کردند افزود: استحکام درونی جبهه مقاومت با محوریت سردار سلیمانی بود و هنوز این مسیر ادامه دارد.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های حاج قاسم نگاه فراجناحی در مسائل سیاسی بود لذا هیچ گاه از جناح خاصی حمایت قاطع نداشت و همواره به دنبال ایجاد وحدت بین جریان‌های سیاسی بود پس اکنون در آستانه انتخابات باید دیدگاه‌های خود را نزدیک کنیم و با تلاش به دنبال افزایش مشارکت سیاسی در انتخابات باشیم.

سردار یوسفی گفت: همه ما باید با بصیرت انقلابی نقشه‌های دشمن را به خوبی تشخیص دهیم و در راستای خنثی کردن آنها اقدام کنیم.

همچنین رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این مراسم گفت: ضمن آزادسازی ۶۳ زندانی جرایم غیر عمد به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی به همین تعداد زندانی از طریق نهادهای ارفاقی آزادی مشروط داده شده‌اند و بازدید از ۶۳ خانواده زندانیان برای رسیدگی به مشکلات آنها در برنامه است.

حجت‌الاسلام علی موحدی راد عنوان کرد: فراهم کردن انتقال ۶۳ زندانی غیر بومی به شهر و محل سکونت شان و ملاقات همین تعداد خانواده زندانی از طریق ارتباط برخط از دیگر برنامه‌هایی است که در سالگرد شهادت سردار سلیمانی از سوی دادگستری استان خراسان جنوبی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح «طلیعه امید» به یاد سردار سلیمانی اجرا شده است گفت: برای این منظور ۶۳ طرح جهادی در مناطق محروم برای ارایه خدمات قضایی اجرا شده و اهدای همین تعداد بسته فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگ مقاومت و ایثار نیز در برنامه قرار دارد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم هدف از اجرای طرح نهضت خدمت مومنانه را حمایت از خانواده زندانیان عنوان کرد و گفت: بسیج سازندگی برای توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف گام‌های خوبی برداشته است.

مهدی هنری افزود: اقداماتی که بسیج سازندگی انجام می‌دهد اغلب در نقاط دورافتاده بوده که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ورود به زندان‌ها اثرگذار است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال خدمت مومنانه در سطح استان ارایه و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان اعطا شده است.

علاوه بر آزادسازی ۶۳ زندانی جرایم غیر عمد، افتتاح ۳۵ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی، اهدای هفت هزار و ۸۱۵ سبد معیشتی و ۱۵۳ سری جهیزیه از دیگر اقدامات نهضت خدمت مومنانه است که امروز همزمان با سراسر کشور انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha