تلاش بانوان تنیس روی میز ایران برای رسیدن به تک سهمیه المپیک

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت: اسفند ماه برای رسیدن به تک سهمیه المپیک کار سختی داریم زیرا رقبای ما از ازبکستان و قزاقستان هستند.

حمیده ایرانمنش روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره اردوی تیم ملی تنیس روی میز بانوان پیش از اعزام به مسابقات جهانی کره‌جنوبی (اسفند ماه امسال)، اظهار داشت: اردوی تیم ملی از ششم تا ۱۵ دی برگزار شد. ندا شهسواری، مهشید اشتری، شیما صفایی، فاطمه یاری و صبا سراجی نفرات اعزامی به مسابقات تیمی قهرمانی جهان هستند.

وی افزود: از میان این ملی‌پوشان تنها مهشید شهسواری با هزینه شخصی به مسابقات بین‌المللی قطر می‌رود. اوایل بهمن ماه هم ملی‌پوشان در مسابقات لیگ برتر بازی می‌کنند و پس از آن وارد اردوی تیم ملی خواهند شد. همچنین ملی‌پوشان باید در لیگ ترکیه به عنوان لژیونر بازی کنند و پس از آن از ۲۷ بهمن تا ۶ اسفند در مسابقات جهانی کره‌جنوبی شرکت خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز عنوان کرد: مسابقات جهانی این دوره متفاوت و شیوه برگزاری آن تغییر کرده است. پیش از این مسابقات قهرمانی جهان به صورت دسته‌ای بود و در هر دسته ۲۴ تیم حضور داشتند و الان هر ۴۰ تیم می‌توانند از طریق سهمیه قاره‌ای به فینال برسند.

وی ادامه داد: این یک افتخار است که ملی‌پوشان ما توانستند به فینال این مسابقات راه یابند. زیرا سهمیه گرفتن در قاره آسیا دشوار است و برترین‌های تنیس روی میز جهان از قاره کهن هستند. ما در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی در تابستان امسال توانستیم این سهمیه را کسب کنیم و به فینال تیمی راه یابیم. هر دو سال یکبار مسابقات تیمی و انفرادی برگزار می‌شود. برترین‌های دنیا در این مسابقات حضور دارند و عملکرد ملی‌پوشان برایمان اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم رنکینگ جهانی را ارتقا دهیم.

ایرانمنش یادآور شد: اسفند ماه دختران ما در مسابقات انتخابی المپیک نیز شرکت می‌کنند. سهمیه گرفتن کار دشواری است زیرا رقبای ما از ازبکستان و قزاقستان هستند. ما تنها یک سهمیه در بخش انفرادی داریم که تمام تلاش خود را برای کسب این سهمیه با وجود رقبای سخت بکار خواهیم گرفت. در بخش تیمی در مسابقات قهرمانی جهان، شرایط دشوارتری داریم و قهرمان این مسابقات به سهمیه المپیک می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: قدرت مطلق تنیس روی میز بانوان آسیاست و از ۱۰ نفر برتر دنیا ۹ نفر آن آسیایی هستند بنابراین رسیدن به مقام سخت‌تر است. رنکینگ ما قبلا بالای ۵۰ بود اما توانستیم در این مدت به رده ۳۵ دنیا برسیم. انتظار برای مقام‌آوری خیلی سخت است زیرا ما به بسیاری از مسابقات اعزام نمی‌شویم و در هیچ مسابقه بین‌المللی شرکت نمی‌کنیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت: با وجود شرایط اقتصادی، فدراسیون تمام توان خود را برای اعزام تیم بانوان به مسابقات جهانی و آسیایی می‌گذارد با این وجود باید حامی مالی داشته باشیم تا به اردوهای بین‌المللی برویم تا تجربه ملی‌پوشان بیشتر شود و نرفتن به مسابقه و اردوی بین‌المللی شرایط را برای‌مان سخت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha