هزار کانون تخصصی بانوان در مساجد ایجاد شده است

زاهدان- ایرنا- مشاور ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بیش از یک‌هزار کانون تخصصی خواهران در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفته که حضور خواهران فرهنگی در مساجد در حوزه‌های سبک زندگی، فرهنگی و تخصصی خانواده فعالیت‌های خودشان را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله رهبری روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چند برنامه را در دستور کار قرار داده از جمله تئاتر شبستان و تربیت هنرمند انقلابی وظیفه و جز اساسنامه ستاد کانون فرهنگی مساجد مشخص شده و ما نیاز داریم در عرصه هنر و فرهنگ مومنین انقلابی صاحب اثر و تاثیر باشند.

وی بیان کرد: در راستای جامعه عمل پوشاندن به درخواست و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عرصه ایجاد پایگاه‌های قرآنی ستاد کانون مساجد به صورت جدی جلسات قرآنی را در مساجد شکل داده و در عید سعید مبعث ما افتخار ۴۰ هزارمین جلسه در پایگاه‌های قرآنی را در سطح کشور جشن خواهیم گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: انقلاب ما از مسجد آغاز شد، پیامبر گرامی اسلام(ص) اولین بار سنگ بنای تمدن اسلام را از مسجد پایه گذاری کردند.
علی سرگزی بیان کرد: مسجد یک پیام بزرگ برای ما دارد که آغاز و پایان هر چیزی در مسجد خواهد بود.
وی تاکید کرد: نهضت بازگشت به مساجد باید شکل بگیرد و هر مسجد یک فرهنگسرا باشد،بهترین اشخاصی که در کشور حضور دارند در هر زمینه‌ای در مسجد تربیت شدند.
حجت الاسلام مهدی پودینه مدیر سابق ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان نیز گفت: خداوند را شاکر هستم که چند صباحی که در سنگر فرهنگ و هنر مسجد توفیق خدمت را داشتم، سعی شد با کمترین حاشیه و مشکل وظایف خود را انجام دهیم و از تمام مدیران کانون فرهنگی و هنری مساجد شیعه و سنی به خاطر همراهی همدلی‌شان تشکر می‌کنم.

سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان نیز ضمن تشکر از حضور مدیران و علمای شیعه و سنی در این مراسم گفت: امیدواریم با الگوگیری از حاج قاسم به عنوان یک مدیر جهادی بتوانیم آنچه را که به دوش ما گذاشته شد را به بهترین شکل انجام دهیم.
حجه الاسلام و المسلمین وهاب پیشه ور با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در مساجد ادامه داد: دشمنان ایران برای جامعه امروز هر باور و اندیشه‌ای را که بخواهند انتقال بدهند از ابزار پنهان و هنری استفاده می‌کنند و اگر ما نتوانیم برای ظرفیت غنی و ریشه‌دار مباحث دینی از مولفه‌های فرهنگی استفاده کنیم فاصله بین مردم و مسجد زیاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،آیین تکریم از حجت الاسلام و المسلمین مهدی پودینه و معارفه‌ حجت الاسلام و المسلمین وهاب پیشه ور به عنوان سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان در محل سالن اشراق مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha