۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82854714
T T
۰ نفر
891 كانون فرهنگي هنري مساجد در روستاهاي سيستان و بلوچستان فعال است

زاهدان - ايرنا - سرپرست دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد سيستان و بلوچستان گفت: هم اينك هزار و 310 كانون فرهنگي هنري مساجد در اين استان فعال مي كنند كه بيشتر آنها با 891 كانون در روستاها واقع شدند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مهدي پودينه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تبريك 18 اسفند سالروز تاسيس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد اظهار داشت: امسال ۱۰۰ كانون فرهنگي هنري جديد در سيستان و بلوچستان راه اندازي شده است.
وي بيان كرد: اين نهاد با يك شبكه گسترده، منسجم و هماهنگ با حدود 25 سال فعاليت تاكنون توانسته برنامه و فعاليت هاي بسيار خوبي را در سطح استان اجرا كند.
وي وجود ۷۵ باب خانه نور، 24 كانون تخصصي، 114 باب كتابخانه مخزن دار با 329 هزار و 557 جلد و 470 كتابخانه قفسه دار با افزون بر 195 هزار جلد كتاب را از جمله ظرفيت هاي كانون هاي مساجد در سيستان و بلوچستان ذكر كرد.
وي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد را نهادي مردمي دانست و گفت: امسال اين نهاد با راه اندازي 806 پايگاه اوقات فراغت در مساجد استان زمينه جذب 31 هزار جوان و نوجوان را فراهم كرد.
سرپرست دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد سيستان و بلوچستان شركت 950 نفر در جشنواره مدهامتان (مسابقات قرآني ويژه اعضاي كانون هاي مساجد) را از ديگر فعاليت هاي امسال اين نهاد ذكر كرد و گفت: با توجه به ظرفيت قرآني استان شمار شركت كنندگان در اين جشنواره نسبت به سال گذشته با 305 نفر رشد سه برابري داشته است.
وي تاكيد كرد: كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد نقش مهمي در تقويت و تعميق باورهاي ديني و ترويج فرهنگ ديني و اسلامي در ميان جوانان و نوجوانان دارند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست گفت: مسجد مهمترين مركز فرهنگي مسلمانان و بهترين مكان براي آرامش انسان هاست.
حسين مسگراني افزود: كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در كنار فعاليت هاي معمول با ورود به آسيب هاي اجتماعي در حاشيه شهرهاي استان برنامه هاي مهمي را در دستور كار قرار دادند.
وي گفت: ضروري است اين نهاد با پيشرفت در كاركرد و كاربرد، برگزاري جشنواره هاي مختلف فرهنگي و هنري را در دستور كار قرار دهد تا زمينه تربيت افراد تاثير گذار در اين بخش ها فراهم شود.
وي بر حمايت دولت از كانون هاي فرهنگي مساجد تاكيد كرد.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به گواه بسياري از كارشناسان مسائل ديني و اجتماعي يكي از استان هاي برتر كشور در زمينه فعاليت هاي قرآني بحساب مي آيد به طوري كه علاقه مندي به علوم ديني، عشق به اسلام و قرآن و پيامبر (ص) و اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در جاي جاي اين استان موج مي زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتي براي فراگيري مسائل ديني به ويژه حفظ قرآن كريم بهره مي برند.
تربيت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاري دوره ها و كلاس هاي متعدد و محافل قرآني و وجود صدها مسجد و حسينيه و تكيه، سيستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبديل كرده است.
7316**3042