۱۰۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ روستای استان در ۹ ماه امسال با اعتبار ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مصطفی بهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این اقدام هشت هزار و ۲۰۰ نفر در این روستاها از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

وی گفت: اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند ادامه داد: با این اقدام حدود ۳۰ هزار خانوار روستایی از مزایای اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد روستاهای بیش از ۲۰ خانوار استان به عنوان تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند اما از حیث جمعیتی روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات، بیش از ۹۱ درصد خانوارها در روستاهای بیش از ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

بهی گفت: در تلاش هستیم که درصد اتصال روستاهای بیش از ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال جاری به بیش از ۹۵ درصد برسد.

وی اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در ۶۴ روستای جدید پوشش تلفن همراه ایجاد شده‌ است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۰۲ سایت جدید را در دستور کار داریم که با اجرای این سایت‌ها ۱۳۹ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند همچنین ارتقای ۴۶ سایت را در برنامه داریم که ۶۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha