رییس پلیس راهور تهران: تلاش می‌کنیم شهر قفل نشود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه پلیس می‌خواهد در کنار شهروندان و مردم بوده و همراهی آنان را در اجرای ماموریت‌های محوله خود داشته باشد، گفت: با اجرای قانون و نظارت خود بر حمل و نقل درون شهری، تلاش می‌کنیم شهر قفل نشود.

به گزارش ایرنا از پلیس راهور تهران، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور روز سه‌شنبه در همایش سفیران فرهنگ ترافیک که با حضور اولیا و مربیان شهر تهران برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار دلها، شهیدحاج قاسم سلیمانی، بر ضرورت تقویت و احیای پلیس مدرسه و همیاران پلیس تاکید کرد.

وی در خصوص احیای طرح همیار پلیس با بیان اینکه پلیس در کارگروه ماده ۱۸ جایی ندارد، اظهار کرد: متاسفانه در کارگروه ماده ۱۸ نقشی برای پلیس در نظر گرفته نشده و فقط در آنجا یک نقش نظارتی مانند برخورد با تخلفات و نظارت بر معاینه فنی و تخلفات سرویس مدارس برای پلیس پیش بینی شده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از ابتدای پذیرش مسوولیت در پایتخت، احیای پلیس مدرسه جزء دغدغه‌هایش بوده است، افزود: این موضوع نیاز به تجهیزات و همکاری اولیا، مربیان و مدیران آموزش و پرورش و دیگر عزیزان دارد چون معتقدیم همیار پلیس باید احیا شود و در دستور کارهای معاونت آموزش هم هست.

سرهنگ موسوی پور با اشاره به اینکه همه ساله در بحث سرویس مدارس مشکل داشته و امسال هم همینطور بود، اضافه کرد: امسال درست در لحظه آخر ماده قانونی عوض شد البته ما در کنار شما هستیم چون کودکان شما کودکان ما و عزیزان ماهستند و پلیس در همه زمینه‌ها دلسوزتر است.

وی در خصوص آمار تصادفات در شهر تهران هم گفت: آمارهای هشت ماه منتهی به آبان امسال نشان می‌دهد کشته‌های تصادفات بطور عمده موتورسواران، عابرین پیاده و در برخی موارد خودروسواران هستند که همه این افراد جزیی از جامعه هستند که آنان را از دست می‌دهیم.

به گفت او، وقتی می‌گوییم از کلاه ایمنی استفاده کنید و تردد خلاف جهت نداشته باشید دشمن شما نیستیم بلکه دوست شماییم و شما را از خودمان بیشتر دوست داریم.

سرهنگ موسوی پور در ادامه به وضع آلودگی هوای پایتخت اشاره کرد و افزود: در این وضعیت می‌بینید که پلیس در کف خیابان ایستاده و در این شرایط آلودگی کار ترافیکی انجام می‌دهد مگر او انسان نیست و نفس نمی‌کشد؟ پلیس زمانی که این لباس را پوشیده قسم خورده و سوگند یاد کرده که از جان و مال و ناموس مردم محافظت کند و جان خود را در راه مردم و امنیت فدا کند.

وی تاکید کرد: در قبال حقوق مردم به هیچ وجه تعارف و شوخی نداشته و کوتاه نمی‌آییم، موضوعات شهروندی باید جدی گرفته شود چرا که مسایل مربوط به حقوق شهروندی و مسوولیت‌های اجتماعی کلا به فراموشی سپرده شده است، یک فرد احساس مسوولیت ندارد که حقوق خود و دیگران را رعایت کند، کلاه کاسکتی که برای حفظ جان خود باید بر سر بگذارد را نمی‌گذارد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: پلیس به چند روش تخلفات را اعمال قانون می‌کند مانند تخلفات دنده عقب در بزرگراه‌ها و تخلفات ساکن در معابر شهری که با دوربین‌های نظارت تصویری رصد می‌شوند دوم اینکه همکارانم در معابر پر تخلف نیز با دست افزارهایی که در اختیار دارند اعمال قانون می‌کنند.

وی اظهار کرد: البته وظیفه راننده این است که تخلف نکند و وقتی فردی گواهینامه می‌گیرد باید به قوانین و مقررات احترام بگذارد و تخلف نداشته باشد و نباید منتظر تذکر و اعمال قانون پلیس باشد.

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه ۲۰ میلیون سفر روزانه در شهر تهران انجام می‌شود، گفت: بیش از چهار میلیون موتورسیکلت و چهار میلیون خودرو روزانه در سطح شهر تردد دارند، چقدر نیروی پلیس باید به صورت فیزیکی باشد که بتواند بر رفتار این رانندگان نظارت و متخلفان را جریمه کند.

وی یادآور شد: در شهر تهران ما ۳۷ مرکز هوشمند کنترل ترافیک نظارت تصویری داریم که به صورت شبانه روزی همکارانم با نظارتی که دارند تخلفات را رصد و اعمال قانون می‌کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: تمام تلاش پلیس این است که در زمان بارندگی معابر شهر تهران قفل نشود.

کودکان ۶ تا ۱۲ سال در تصادفات بسیار آسیب پذیر هستند

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران نیز با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های پلیس فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ ترافیک در بین دانش آموزان و شهروندان است، گفت: بخشی از ۱۲ درصد افزایش تصادفات که در شهر تهران داشته‌ایم متاسفانه به کودکان و نوجوانان بین ۶ تا ۱۲ سال باز می‌گردد.

سرهنگ فیروز کشیر افزود: شایسته است اولیا و مربیان در مهدهای کودک و مدارس به امر تربیت و آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک در بین دانش آموزان اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که مدرسه خانه دانش آموزان است و اولیا و مربیان تا می‌توانند برای ارتقای فرهنگ ترافیک در بین دانش آموزان از این فرصت استفاده کنند.

وی ادامه داد: در ۹ ماه منتهی به آذر سال جاری حدود ۱۴ میلیون وسیله نقلیه و یک میلیون و ۱۰۰ هزار موتورسوار متخلف بدلیل انجام تخلفات مختلف در پایتخت اعمال قانون شدند همچنین هشت هزار و ۲۰۰ مورد تخلفات ساکن و ۲۴ هزار و ۷۱۲ خودروی دودزا نیز مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

به گفته وی، برگه معاینه فنی هشت هزار و ۶۰۰ خودرو در این مدت در محل ابطال شد و طرح ۲۰ که ۲۰ راهکار برای کاهش تصادفات منجر به مرگ در شهر تهران است را در سطح معابر در حال اجرا داریم و با تخلفات حادثه ساز بشدت برخورد می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha