بانوان کارآفرین کمیته امداد اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - به مناسب سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از بانوان کارآفرین تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل روز سه شنبه در آستانه ولادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) و روز زن، با حضور در طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از سه بانوی کارآفرین تحت حمایت این نهاد با اهدای لوحی تجلیل کرد.

علیرضا حسین نژاد در حاشیه تجلیل از این بانوان کار آفرین، اظهار کرد: تجلیل از بانوان کارآفرین و زنان سرپرست خانواری که با تکیه بر توانایی های خود می کوشند خانواده خود را به سمت خودکفایی و استقلال اقتصادی سوق دهند، وظیفه ما است و همواره باید مورد تجلیل قرار گیرند.

وی با بیان اینکه این بانوان الگوی مناسبی برای سایر افراد جامعه هستند، افزود: بانوان کارآفرین علاوه بر نقش مادری با تلاش و کوشش خود موفق شدند چرخه زندگی خود را به حرکت درآورده و با عزت و سربلندی زندگی کنند.

وی رسیدن به خودکفایی و استقلال مالی خانوارهای تحت حمایت را اولویت‌های کمیته امداد استان اردبیل برشمرد و گفت: در همین راستا امسال به ۴۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت این نهاد در استان تسهیلات اشتغال و خودکفایی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رفع موانع فضای کسب ‌و کار، بازاریابی و فروش تولیدات مددجویان و ایجاد بازار کار مناسب را در توانمند سازی و خوداتکایی خانوارهای تحت حمایت بسیار مهم دانست.

بانوان کارآفرین کمیته امداد اردبیل تجلیل شدند

افتتاح ۲ باب مسکن مددجویی در شهرستان اردبیل

رئیس اداره منطقه ۲ کمیته امداد شهرستان اردبیل گفت: امروز به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، ۲ واحد مسکونی مددجویی در روستاهای آقبلاغ رستم‌خان و پیراقوم شهرستان اردبیل افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

اکبر عزیزیان با بیان اینکه یکی از این خانواده‌ها به دلیل زندانی بودن سرپرست و دیگری به علت فوت سرپرست تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته‌اند، افزود: این خانواده‌ها در مسکن نامناسب زندگی می کردند که با کمک و مساعدت خیرین، سرپناه جدیدی برای آنها احداث و تحویل داده شد.

وی چالش عمده کمیته امداد شهرستان اردبیل را تامین مسکن مددجویان مستاجر برشمرد و اظهار کرد: با کمک خیرین و تامین اعتبار از منابع کمیته امداد کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی بیان کرد: از ۲۵ واحد مسکونی در حال احداث توسط بنیاد علوی در شهرستان اردبیل عملیات احداث ۱۰ واحد مسکونی پایان یافته و به مددجویان تحت حمایت تحویل داده شده است.

رئیس اداره منطقه ۲ کمیته امداد شهرستان اردبیل اضافه کرد: امسال با هدف تامین مسکن مقاوم و مناسب، ۲۳ واحد مسکونی مددجویان در شهرستان اردبیل با ساخت حمام، سرویس بهداشتی و لوله کشی گاز مرمت و مناسب سازی شد تا آنها بتوانند در محیطی سالم و ایمن زندگی خود را سپری کنند.

عزیزیان با بیان اینکه تهیه مسکن مناسب برای اقشار آسیب پذیر و مددجویان یکی اولویت های کمیته امداد است، ادامه داد: چرا که رفع مشکل مسکن علاوه بر رفع مهم‌ترین دغدغه مددجویان، مسیر توانمندسازی و خودکفایی آنها را هموارتر می کند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷.۱ درصد جمعیت و ۱۱.۲ درصد تعداد خانوارهای استان اردبیل و به عبارتی ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha