۱۲ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۱۵
کد خبر: 85341700
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر کشور به قم

۱۲ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۱۵
کد خبر: 85341700
سفر وزیر کشور به قم

قم - ایرنا - وزیر کشور عصر امروز(سه شنبه) برای حضور در جلسه ستاد تسهیلات زائرین نیمه شعبان به قم سفر کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، احمد وحیدی در بدو ورود به قم همراه با سید محمد آقامیری استاندار قم به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد و با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت این حرم مطهر دیدار کرد.

وزیر کشور در این دیدار گفت: اولویت اصلی ما در قم حفظ دیانت و اصالت مردم است و تلاش خواهیم کرد که در طرح‌های توسعه‌ای شهر قم فضای معنوی این شهر تغییر پیدا نکند.

وی حفظ امنیت حرم مطهر را ضروری دانست و گفت: باتوجه‌به اتفاقاتی که در شهرهای مشهد و شیراز افتاده است یقیناً این حرم مطهر نیز از اهداف دشمن است و باید هوشیاری کافی را در مقابل دشمن داشته باشیم.

وحیدی تصریح کرد: قم به‌عنوان قم جدای از حرم مطهر حضرت معصومه (س) برای ما موضوعیت دارد؛ زیرا همه قم حرم است و باید این فضا در کل سطح شهر حفظ و تقویت شود.

وزیر کشور بعد از زیارت حرم حضرت معصومه(س) همراه با استاندار قم به مسجد مقدس جمکران رفت و در جلسه ستاد تسهیلات زائرین نیمه شعبان که با حضور تولیت این مسجد ترتیب یافت، حاضر شد.

ایجاد پارکینگ دائمی در اطراف مسجد مقدس جمکران

وی در این جلسه گفت: به منظور حل اساسی مشکل پارکینگ در مسجد جمکران نیازمند ایجاد پارکینگ دائمی هستیم که در این زمینه رایزنی‌هایی با وزارت راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت. 

وحیدی اظهار داشت:‌۱۰۰ هزار تخته پتو و چادر از سوی جمعیت هلال احمر در اختیار مسجد جمکران قرار می‌گیرد و به منظور رفاه حال زائران تعداد نانوایی سیار نیز درایام نیمه شعبان در اطراف این مکان استقرار پیدا می‌کند. 

وزیر کشور اظهار داشت: پذیرایی از زائرین داخل مسجد باید به شکل مناسب انجام شود، لذا متولی این موضوع نیازمندی‌های خود را فورا لیست کرده تا با پیگیری استاندار قم این موضوع حل شود.

وحیدی با اشاره به تامین امنیت زائرین نیمه شعبان گفت: تامین امنیت زائران و رفاه آنان از مهم‌ترین اهداف ماست، از نیروی انتظامی و سپاه درخواست داریم با آگاهی و هوشیاری کامل در این چند روز امنیت زائران را تامین کنند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که برای پایش تصویری مسجد جمکران ۸۰میلیارد تومان تخصیص می‌یابد تا مسائل امنیتی که دارای اهمیت بالایی است تامین شود.

وزیر کشور گفت: روشنایی و تامین آب آشامیدنی در مسجد مقدس جمکران از دیگر اولویت‌های ما می‌باشد که در این راستا  ۲۸۰میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص خواهد یافت.

وزیر کشور گفت: تامین سرویس‌های بهداشتی را دستور کار خواهیم داد اما  باتوجه به زمان اندکی که داریم امسال با همان سرویس‌های سیار پیش خواهیم برد تا برای آینده سرویس‌های بهداشتی دائمی ساخته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha