۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1207
کد خبر: 85342038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوگانه خاص کیانوش + فیلم

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85342038
دوگانه خاص کیانوش + فیلم

تهران- ایرنا- رفتار کیانوش رستمی در رکوردگیری‌های تیم ملی با فیلم‌های منتشر شده وی در فضای مجازی بسیار متفاوت و حتی شاید بتوان از آن به عنوان یک دوگانه یاد کرد.

به گزارش ایرنا، داستان مهاجرت احتمالی کیانوش از زمانی شروع شد که وی به دنبال آن بود تا بدون شرکت در رکوردگیری تیم ملی عازم رقابت‌های جهانی عربستان شود اما کادر فنی با این درخواست مخالفت کرد. او بعد از پایان رقابت‌های جهانی ریاض و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو مصاحبه‌ای انجام داد و از مسوولان فدراسیون خواست که وی را به رقابت‌های قطر کاپ اعزام کنند.

البته کیانوش در آن مصاحبه صراحتا اعلام کرد با این شرایط قصد مهاجرت دارد. وی گفت: خواهش من از مسئولان این است، اگر تمایلی برای ادامه حضور من در تیم ملی وزنه‌برداری ندارند، رضایتنامه‌ام را بدهند و با من همکاری کنند تا بتوانم با پاسخ مثبت به پیشنهادهای خارجی خوبی که دارم، ادامه مسیر قهرمانی‌ام را جایی دیگر دنبال کنم.

سجاد انوشیروانی روز دوشنبه و در اختتامیه لیگ برتر وزنه‌برداری در واکنش به درخواست رضایتنامه رستمی اعلام کرد: کیانوش اگر به دنبال رضایتنامه است فدراسیون مشکلی برای صدور رضایتنامه او ندارد اما ملی‌پوش کرمانشاهی وزنه‌برداری ایران تا کنون درخواستی در این خصوص نداشته است.

رستمی پیش از مطرح کردن موضوع رضایتنامه به دنبال آن بود تا در رقابت‌های قطر کاپ به عنوان یکی از گزینشی‌های المپیک شرکت کند. رستمی در حالی آمادگی خود را برای حضور در مسابقات قطر کاپ به فدراسیون اعلام کرد که نام وی در استارت لیست اولیه این رقابت‌ها نبود. البته فدراسیون درخواست وی را به صورت مشروط پذیرفت.

پس از درخواست کیانوش، نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌ای اعلام کرد مشکلی برای حضور این وزنه‌بردار در اردو تیم ملی و اعزام به رقابت‌های جایزه بزرگ قطر وجود ندارد اما رستمی پیش از حضور در اردو و اعزام، باید در رکوردگیری شرکت کند. کیانوش نیز در پاسخ به شرط نصیرشلال هفته نخست لیگ برتر وزنه‌برداری در رشت به روی تخته رفت اما در اقدام عجیب ۱۰۰ کیلوگرم در یکضرب و ۱۲۰ کیلوگرم در دوضرب را مهار کرد. رکوردی که مورد توجه نصیرشلال قرار نگرفت تا دارنده طلای المپیک از پرواز دوحه جا بماند. عدم حضور رستمی در مسابقات قطر کاپ پایانی بر رویای سومین المپیک رستمی بود.

رستمی در راهبرد خود المپیک پاریس را به عنوان آوردگاهی انتخاب کرده بود که بتواند در آن مدال طلا کسب کرده و به عنوان پرافتخارترین المپین ایرانی خود را مطرح کند.

او که با تمرینات انفرادی در چند سال اخیر پای به مسابقات بین‌المللی گذاشته، اکنون با انتشار فیلمی در فضای مجازی به نوعی برای کادر فنی خط و نشان کشید. در این فیلم رستمی با ۹۲ کیلوگرم وزن، وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی را در یکضرب مهار کرد تا نشان دهد هنوز می‌تواند در جمع مدعیان کسب مدال در سطح آسیا و جهان قرار گیرد.

اینکه رستمی چرا این وزنه یا ۱۰ کیلوگرم کمتر از آن را در رکوردگیری تیم ملی در رشت مهار نکرد سوال عجیبی است که باید دارنده مدال طلای المپیک ریو به آن پاسخ دهد. شاید بهتر باشد رستمی به این سوال هم پاسخ دهد که چه تفاوتی بین فضای مجازی و حقیقی وجود دارد. چرا رستمی در رشت تنها ۱۰۰ کیلوگرم را مهار کرد اما این روزها در فضای مجازی قدرت‌نمایی می‌کند؟ آیا رستمی می‌خواهد با ابزار پیاده نظام فضای مجازی فدراسیون را تحت تاثیر قرار داده یا اینکه برنامه مهاجرت خود را توجیه کرده و رفتار مسوولان این فدراسیون را دلیل آن اعلام کند؟

به نظر می‌رسد که رستمی مانند ادوار پیش با کلید واژه مردم و کشور بازی خواهد کرد و همچنان بر این اصل پایبند است که من نمی‌خواهم تحت نظر این‌ها وزنه‌ بزنم. او در ۳۱ سالگی رویه بسیار متفاوت از سایر قهرمانان در پیش گرفته و همچنان خود را تابع قوانین فدراسیون یا کادر فنی نمی‌داند.

رستمی در وزنه‌برداری یک نابغه به شمار می‌رود و این استعداد بی‌نظیر دنیای فولاد سرد می‌تواند برای هر کشوری نعمت باشد و نخبه‌های زیادی را در این رشته پرورش دهد. آیا رستمی به عنوان یکی از بزرگان ورزش کشور دانش خود را در اختیار جوانان و نوجوانان ایرانی قرار خواهد داد یا اینکه رویه دیگر را انتخاب و راهی کشورهای عربی خواهد شد؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha