یک رکوردگیری پر از جذابیت؛ بازگشت قهرمانان وزنه‌برداری در روز رکوردشکنی هرکول ایرانی

تهران- ایرنا- مسابقات رکوردگیری دورن اردویی با حواشی جذابی همراه بود که بخشی از آن به بازگشت سهراب مرادی و کیانوش رستمی برخواهد گشت.

به گزارش ایرنا، رکوردگیری درون اردویی تیم ملی وزنه برداری آقایان عصر امروز(دوشنبه) در آکادمی کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم سیدمحمد پولادگر معاون وزیر ورزش، بهداد سلیمی نایب رئیس فدراسیون، حسین رضازاده رئیس کمیته فنی، حسین توکلی عضو کمیته فنی و شماری از پیشکسوتان وزنه برداری حضور داشتند.

همچنین برخی از وزنه‌برداران جوان از نزدیک شاهد هنرنمایی قهرمانان جهان و المپیک بودند. حضور سهراب مرادی و کیانوش رستمی دارندگان مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو موجب شد تا اصحاب رسانه به صورت جدی به دنبال ثبت رکوردهای این ۲ قهرمان ملی باشند. کیانوش رستمی تنها ۲ حرکت در دسته ۹۶ کیلوگرم به صورت صحیح انجام داد.

رستمی در یکضرب ۱۶۵ کیلوگرم و در دوضرب موفق به مهار ۲۰۰ کیلوگرم شد. او بعد از آخرین حرکت دوضرب از سالن خارج و به درخواست خبرنگاران برای مصاحبه نیز پاسخ منفی داد. برخلاف رستمی، سهراب مرادی تا پایان رکوردگیری در سالن حضور داشت و مصاحبه مفصلی نیز با اصحاب رسانه داشت. او از بازگشت خود به تخته رقابت اظهار خوشحالی کرد.

وزنه زدن مرادی نشانی از روزهای اوج وی نداشت زیرا سهراب در یکضرب ۱۶۰ کیلوگرم و دوضرب ۲۱۰ کیلوگرم را مهار کرد. علیرضا معینی یکی از پدیده‌های وزنه‌برداری در زکوردگیری امروز بود و توانست رکوردهای خوبی به ثمر برساند و حتی نواب نصیرشلال از رکوردهای وی اظهار رضایت داشت. او با ثبت رکورد ۳۷۰ کیلوگرم به کار خود پایان داد. مرادی با ۴۱۶ کیلوگرم رکورددار دسته ۹۶ کیلوگرم جهان به شمار می رود.

بهدادسلیمی به همراه دختر خود به این مراسم آمده بود. عکس یادگاری سلین سلیمی با قهرمانان جهان و المپیک از دیگر سوژه های امروز این رکوردگیری بود.

حرکت دوضرب فوق سنگین یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مراسم رکوردگیری بود، البته رقابت اصلی در این دسته بین علیرضا یوسفی، علی داوودی و آیت شریفی بود. در خلل این رکوردگیری علیرضا یوسفی توانست با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرم به صورت غیر رسمی یک کیلوگرم رکورد خود را در جوانان جهان بهبود ببخشد. همچنین او در حرکت پایانی خود هم برای مهار وزنه ۲۴۶کیلوگرم‌به روی تخته آمد که در مهار این وزنه ناکام بود.

شکستن رکورد غیررسمی جوانان جهان توسط یوسفی با تشویق هم تیمی‌های او همراه شد.

حسین رضازاده و بهداد سلیمی در زمان حضور کیانوش رستمی در روی تخته رقابت به تشویق وی پرداختند و حتی رضازاده نیز نکاتی به وی گوشزد کرد.

در خلال مسابقات رکوردگیری، بهداد سلیمی و حسین توکلی با سیدمحمد پولادگر به گفت وگو نشستند و مسائلی را درباره مشکلات وزنه برداری به او یادآور شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha