یک روز متفاوت در زورخانه امام علی (ع) شهر یاسوج؛ به یاد حاج قاسم

یاسوج - ایرنا -روایت جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی امروز چهارشنبه سیزدهم دی ماه در گود زورخانه یاسوج اجرا شد و این آیین با استقبال کم سابقه شهروندان این شهر مواجه شد.

به گزارش ایرنا،سومین رویداد روایت حبیب با عنوان روایت «جهان پهلوان» حاج قاسم سلیمانی به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در زورخانه امام علی (ع) شهر یاسوج در شرایطی برگزار شد که پیشکسوتان و علاقه مندان به ورزش های زورخانه ای این میزان شلوغی و حضور گسترده شمار زیادی زن،مرد،پیر و جوان را در تاریخ ۲۰ ساله زورخانه مذکور بی سابقه خواندند.

در این آیین،ابتدا ورزشکاران باستانی به اجرای حرکات نمایشی ورزش آیینی پرداختند و به شهدای کشور به خصوص جهان پهلوان شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کردند،سپس مرشد جوان زورخانه اشعاری در وصف کهنه سرباز وطن خواند و ورزشکاران به او ادای احترام کردند.

اردوان دوست ، شاهنامه خوان پیشکسوت استان نیز ابتدا چند بیتی درباره سردار سلیمانی بر وزن شاهنامه خواند و سپس بخش هایی از شاهنامه را به سبک آیینی با آواز لری برای حاضران اجرا کرد.

مردم کهگیلویه و بویراحمد در گذشته برای ثبت و ماندگار کردن نام برخی افراد و رویدادهای مهم، اشعاری بر وزن شاهنامه سروده‌اند که پس از شهادت سردار سلیمانی نیز این علاقه به صورت اشعاری حماسی رواج یافته است.

همچنین شاعر آیینی استان کهگیلویه و بویراحمد به نام قاسم بدره ، نیز اشعاری درباره مقاومت و اهمیت آن خواند.

در ادامه این آیین سرهنگ شیروان کریمی و سرهنگ نجاتبخش به روایت خاطرات خود درباره سردار سلیمانی در دفاع مقدس وسوریه پرداختند وهمچنین اهمیت حضور وی در سوریه و هشت سال دفاع مقدس را تبیین کردند.

در این رویداد آثار تصویری حوزه هنری با موضوع مقاومت و شهید سلیمانی نیز پخش شد.

حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد سومین رویداد ملی حبیب را با مشارکت ادارات ورزش و جوانان و هیئت ورزشهای باستانی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha